CORETAN TERBARU NADH

Kistot: Di hari perkahwinanmu

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Lariannya makin menjauh. Sakit kaki tidak dipedulikan. Yang dia tahu kini dia perlu ke majlis kenduri kahwin temannya itu. Kain baju kurung diangkat sedikit bagi memudahkan larian. Wedgesnya sudah tidak begitu selesa di kaki tidak juga dipedulikan. Yang dia tahu, dia perlu sampai.
“Teksi!!!” Tangan melambai deras. Kereta bernama teksi terhenti jauh sedikit. Pantas saja dia masuk ke dalam.
“Pakcik, Bandar Tun Hussein please…” Ujarnya Farisya termengah-mengah.
“Awak kenapa?” Cermin pandang belakang jelas menunjukkan wajah Farisya. Namun, tiada sebarang jawapan dari mulut si gadis. Pakcik teksi hanya memandu sepi.
“Terima kasih. Jasamu dikenang,” Pintu di tutup. Sebaik saja teksi berlalu dia membetulkan semula kainnya yang sudah renyuk. Malang sungguh nasibnya. Tadi masa berjalan di kawasan perumahan dia nampak anjing dari kejauhan. Traumanya terhadap anjing belum pernah lupus. Pantas saja kakinya lari.
“Farisyaaa…” Dia berpaling. Aliff tersenyum memandangnya. Di sebelah Aliff ada pula Hernani. Ah dia benci gadis itu. Gadis yang merampas cinta Aliff. Dengan sekali lafaz, Aliff dan isterinya mencipta jurang maha besar dengan Farisya.
“Hai suami orang…” Farisya sedaya upaya menelan kelatnya air liur. Dia bersalaman dengan Hernani secara terpaksa. Mana mungkin dia mahu berbaik dengan perempuan perampas.
“Farisya, selamat awak datang. Saya tertunggu-tunggu dari tadi tau,” Aduan Aliff makin menambah bara di hati isteri. Farisya senyum cuma. Layanan Aliff masih sama. Masih seperti bujang dahulu. Layanan itulah membuatkan cinta mekar di hati tanpa dia sedar. Layanan itulah membuatkan dia hanyut dengan angan sendiri. Akhirnya, cinta yang dia damba ternyata sia-sia. Aliff bukan untuknya.
“Farisya… awak menung apa lagi? Jom saya teman awak makan…” Lagi sekali hati dirobek pilu. Ketika ini Hernani tidak lagi kelihatan.
“Aliff… saya boleh makan sendiri. Boleh tak awak jangan layan saya baik macam ni. Saya penat… Isteri awak pun mesti tak suka… Minta diri…” Aliff ditinggalkan terpinga-pinga. Saat itu jugalah air matanya tumpah. Niat dihatinya takkan bertemu lagi jejaka itu buat selamanya.

#Rentetan dari entry Cinta...sila kau pergi...
#Mohon jangan muntah wahai pemilik nama di atas. Kistot dibuat kerana aku mudah dipujuk rayu. Akak propa, ni untuk akak. Moga akak temu jodoh dengan orang yang benar-benar cintakan akak. *muntah pelangi.

15 comments:

Aziela said...

Kadang2 orang lelaki bukannya tidak sedar, tapi mereka tamak. Perempuan pun sama, cuma kurang sikit sebab masih ada segan dan silu. So, bila jumpa dengan lelaki tamak nie, jangan 'beri' apa2 lagi agar dia dapat didik hatinya yang tamak dengan kekecewaan kerana gagal untuk meraih.

Ceh... apa laa akak merepek nie kan. Dah habis exam awak ke?

Anonymous said...

Lelaki yang selalu bagi layanan yg baik kat perempuan ni memang selalu tersalah sangka. Heee. ohon jangan dilayan ibarat zaman bujang lagi.

#tumpang marah kat Aliff.. ehehe

~Reenapple~

MalizaMah said...

ACTUALLY LELAKI OR PEREMPUAN harus sedar akan tggjwb dan komitmen yg mrk ada.. jgn beri ruang pd diri sendiri utk org lain masuk dan sebaliknya.. masing2 kena sedar.

Naniey TJ said...

oh..oh..... bangganya....hahahaha.... akhirnya aliff jd milik aq...yes...yes...hahahaa

Encik H said...

entry ni buat aku baca semula entry yg sebelumnya..zzzz

boni kacak said...

memang best la cerita ni... kistot... boleh saya tanya tak? kistot ni rekaan awak sendiri atau memang panggilan dia kistot?

Admin said...

pilih jalan yang lurus sebenarnya
lebih mudah berbanding jalan yang
lintang pukang, tapi nafsu manusia ni
tak boleh nak jangka. moga kita terpelihara ~

Unknown said...

ipa ko jan marah aku aku baca tajuk jew... (paham2 lew aku kan rajin membaca) ni pun mcm lipas kudung menyinggah sini... aku tenahg marathon bw ni dah 2 hari malas nak berjalan2 :P

Anonymous said...

aku rasa ini patut jadi novel ekekekeke.. aku berbeza dgn si pari-pari putih.. rasa macam tak cukup aja.. baca sikit dah habis la pula hehehehe...

*aku online kejap2 aja hehe.. bz katakan hehe..

-Nong Andy-

hnahdy said...

Kistot tu apa? nama orang ke?huhu

Tak boleh nk buat apa dah. mereka sudah berkahwin. terima walaupuan pahit.. memakan masa untuk hilangkan rasa pedih tersebut

Musafir Jalanan said...

kistot = KISah konTOT . . . . . . . . . kurang memahami kistot ini, . . . . sbb hati tengah keras macam besi sekarang ni, kot :)

Lydia Miza said...

Kenapa dia menagis?punya cinta utk lelaki aka suami Org tu? Alala,kesiannye isteri lelaki tu mkn hati

Shila said...

T_T

kalau hati awk sudah ada pd orang lain, sila bagitau.. *utk dia*

Kira Sakura said...

ermmm hati bukan kita yg pegang hatinya sebab tue kena pndai jaga kata dan kelakuan takut nt org salah anggap kan huuu

kay_are said...

macam tu je ending die? baru nak feel dah habis.. ish ish.. aliff tu macam pelik je.. dah kawin tapi ajak orang lain makan depan isteri die? memang saje decalre war.. huu

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers