CORETAN TERBARU NADH

Terkilan

Cuma nak kongsi rasa terkilan yang amat sangat dengan korang. Mungkin korang dah biasa rasa perasaan ini. Tapi aku tetap cuba kawal emosi supaya tak terasa. Apapun tak boleh jadi sebab emosi susah nak kawal ye. Lagi-lagi bila terkilan tu dengan orang jauh lebih tua.

Usaha dipersia. Dikritik. Dihentam. Akhirnya? Inilah hasilnya. Aku rasa marah. Meluat. Menyampah. Sampai rasa nak maki je. Nak cakap ni je, "Untung aku buatkan. Kalau terer sangat buatlah sendiri," Tapi aku sedar dia jauh lebih tua. Dan aku kena hormat dia. Walaupun hati sakit teramat.

Cukup usaha ini. Aku mengalah. Ikutlah mulut dia nak kata apa. Yang penting aku dah jalankan tanggungjawab. Aku dah buat sehabis baik. Susah layan karenah orang cerewet ni tau? Jadi aku cuba positifkan diri. Kalau aku marah terus, pahala takkan dapat. Jadinya, aku cuba untuk tersenyum walaupun hati masih sakit. Mengalah tak semestinya kalah kan?
Published with Blogger-droid v1.7.4

13 comments:

baby comel said...

kadang2 kita jadi marah bila kita dah tak mampu nak bendung rasa marah tu.. ye, saya faham.. senyumlah, kerana senyuman tu terapi yg paling baik :) bersabarlah ya,

Mieya Atiera said...

Sabar je lah. Hadapi semuanya dengan senyuman.

Rapunzeel Cikilolo said...

mungkin dia tahu kebolehan kau dan mahu kau belajar lebih.

jadikan ia suatu yang positif ye?

paripariputih said...

100 markah tuk ko Iffah ye bukan senang nak handle situasi mcm ni... aku faham.. sebab aku pun selalu kena.. kalu ikutkan marah hati.. mau benjol kepala org tu aku kerja kan.. tapi isnyllah azam Maal Hijrah 1434 aku nak kurangkan "baran" aku boley???

qemaishak said...

sabar ye..
kadang bila kita luah, dapat kurangkan sikit beban tu..

Nong Andy said...

ya.. mengalah tak semestinya kalah. memang susah nak layan org cerewet.. tapi ko dpt pahala kerana bersabar.

tahniah sebab bersabar Iffah :D
aku tahu kau boleh!!! :D

the malay male said...

Susah nk puaskan hati semua org

maszull said...

assalamualaikum iffah...betul tu mengalah tak bererti kita kalahkan...;)

aku HaniAsyira said...

betul tu aku sokong.. hmm, sakit hati yg patut simpan je.. mmg geram tak dpt lepas nila usaha kita dah banyak.. =)

reenapple said...

faham. Selalu alami iini. memang fed up.. heee. tapi makin dilayan makin kita rasa nak mengamuk.. ehehe. Jadi cuba buat cool selagi mampu..

ahsfantasy24 said...

yes, mengalah tak semestinya kalah,
tapi kita kena selalu cuba menangkan sabar..

moga sentiasa kuat dear~

kay_are said...

dah wat yang terbaik.. so ikut suka dorang r nak nilai cane kan.. hmm..

kiera'sakura said...

janji kita tak salah ikut paksi yang Dia tetapkan itu sudah memadai sebab nak puaskan hati manusia nie memang tak susah nak dapat

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers