CORETAN TERBARU NADH

Perempuan jaga diri

Ya, sejak post pasal lelaki. Semua dah angin je. Macam entry berat sebelah. Da kata aku penulis. Aku perempuan. Mestilah tulis berdasarkan hati aku.

Perempuan jangan terlalu mudah jatuh hati. Ingatan pada aku jugak. Aku kata tak semua. Tapi biasanya perempuan memang berhati lembut. Selalu sangat jadi.

Jaga hati korang. Jangan lelaki layan baik sikit je dah cair. Jangan sebab korang kesunyian, baru lepas putus ke, desperate ke, korang mudah cari ganti. Tapi pada orang yang salah.

Tak pasal korang jugak merana nanti kan? Jadi perempuan jaga diri. Jaga hati. Jangan asyik melayan lelaki itu kalau tak nak jatuh cinta dan terluka lagi. Nasihat ni untuk aku jugak.
Published with Blogger-droid v1.7.4

13 comments:

fRaMe+LenSeS said...

Plu ke sy wat entry back up adk saye?

Unknown said...

ya. terima kasih untuk ingatan ini. :')

reenapple said...

yaaaa... itu yg aku buat sekarang ni.. hehehe.

~lalalalala~

maszull said...

assalamualaikum iffah...nasihat yg berguna buat teman2 perempuan semua...:)

Cikgu Ma said...

ya...hati perempuan sgt mudah cair...

nuargto said...

Salam..

Menarik lah tulisan awak ni.. Bagi amaran pada orang lelaki dan peringatan kepada orang perempuan..

Demi masa, sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian.. Kecuali bagi orang yang beramal dengan amalan soleh, berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran.. (surah Al-Ars, ayat 1-3)

Anonymous said...

SAya BERsyukur Bila ORG BUat BAek DENgan SAya.
YG BAik DATangny Dr Dia & KELEmahan DATangny Dr SAya.
MAka KALau dRASAkn SESuatu Tu MEMudaratkn KiTA,Yg TERBaik, KiTA SENdri PATut CUba MENgelakknnya.MELETakkn KESALAhan PADa Org LAen, SEOLah2 KiTA CUba LAri DAri MASALAH/KELEMAHAN,BUKan MENGatasi MASALAH/KELEMAHAN.

Aien Not Alien said...

senang cerita baik lelaki baik perempuan haruslah jaga diri bebaik kan...usah mudah melayan sangat.. :D

Admin said...

Kalau cinta itu, kita punya,
pasti Tuhan permudahkan jalan untuk kita,
jangan mudah terpedaya kata manis lelaki (:

Dayang Deno said...

ya, terima kasih atas ingatan ifa :)

-eim- said...

hati sy keras skit. susah nk trima org...sbb tu xpernah couple...^^

Kira Sakura said...

masing2 kena pndai jaga hati kan?

Nong Andy said...

hati ni susah betul nak jaga. dia tak dengar kata..

*macam mana tu iffah?

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers