CORETAN TERBARU NADH

Jenis-jenis lipstik

ASSALAMUALAIKUM...
SELAMAT PETANG BAGI YANG BUKAN ISLAM.

Selama ni blog aku tak pernah nak ada informasi hehe.
Maaf atas kekhilafan.
Jadi nak tebus kesilapan yang lampau.
Maka aku try search ilmu yang boleh aku kongsikan kat korang.
Apa dia?
LIPSTIK!
Sinonim dengan kaum aku iaitu wanita.
Kenapa dengan lipstik ni?
Ada je orang perempuan tak suka pakai.
I know.
Tapi jarang sangat kita nampak.
Tipu dia tak pernah pakai lip balm or lip smooth.
Oke kembali serius!




LIPSTIK LACQUER




1.Lipstik jenis ini terdapat dalam bentuk satin, semi-matt dan tipis. 
2.Lipstik ini memberi kesan halus dan lembut pada bibir dalam berbagai warna mengikut citarasa pengguna.

LIPSTIK SATIN


1. Lipstik ini formula anti pengeringan. Jadi tak payah risau tentang bibir merekah.
2. Kesannya, bibir terasa lembut, halus dan kenyal. 
3. Warnanya tahan lama, matte halus kabur.
LIPSTIK SEMI-GLOSS
1. Kesan penggunaan lipstik ini ialah sederhana berkilat, kurang berminyak.

LIPSTIK MATTE

1. Warnanya agak pucat aka seakan mati.
2. Tidak berkilat atau bersinar seperti lipstik semi-gloss.
3. Melembab dan memberi kesan halus pada bibir.

LIPSTIK BALM AKA VITAMIN

1. Rawatan campuran antara pewarna bibir dan vitamin bibir
2. Bertekstur lembut, mengandung pelembab.
3. Memberi efek berkilau.
4. Kadangkala ada yang mempunyai menthol dan perasa tambahan.




Jadi apa tunggu lagi? Pergi pilih yang mana sesuai untuk bibir anda. 
Entry ini untuk kaum adam juga. 
Oh bukan suruh kalian pakai lipstik. 
Cuma untuk kalian buka mata tentang apa itu lipstik.
Jangan malu untuk beli lip vitamin aka lip balm jika bibir anda kering atau menggelupas.

Segala info diubahsuai oleh MR mengikut kesesuaian!

sumber:::artikel asal, gambar dan sedikit info tambahan oleh pokcik google



nuffnang



Post by,

Miss Ran

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers