CORETAN TERBARU NADH

Blogspot, Blogpsot, Blogpot

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku malas nak up entry pasal ni sebab ramai blogger dah post.

Ada kata blogpot ni helah Yahudi. Mungkin juga. Sebab benda alah ni semua diorang punya angkara. Nak kita lalai dan malas beribadah. Tengoklah sekarang punya ramai manusia ada muka buku. Dah tu ada dua akaun pulak. Okey terasa.

Ada pula blogger kata itu hanya konspirasi. Nak suruh para blogger sebarkan berita palsu tu. Lepas sebar mesti orang nak klik kat blogpot yang keluar iklan B!BL3 tu kan. Itu pun aku setuju. Bayangkan berapa ramai yang share? Punya ramai makhluk yang klik page tu?

Uih konspirasi sungguh. Kata blogger tu jugak blogspot adalah blogspot. Tak ada kaitan dengan blogpot. Yang ni mula aku nak terima. Sekali aku terperasan sesuatu yang pelik bila aku komen kat blog domain WordPress.

Tahu apa? Kak Elly tegur link yang aku bagi kat blog dia terus ke page pelik itu. Aku hairan. Terus tengok balik link yang aku taip. Nyata dia berubah kepada blogpsot. Aku klik terus ke page pelik itu. Sungguh tak tipu.

Aku pergi komen kat blog WP yang lain. Check tengok dia automatik jadi blogpsot. Korang rasa tak apa aku rasa? Jadi bila nak komen blog WP aku kena ubah link tu. Aku tak rasa ni kebetulan. Hurm apapun kita jangan cepat sebarkan benda tak pasti.

Gunakan medium yang diorang sediakan untuk ke arah kebaikan bukan kemungkaran. Sekadar renungan pagi=)

Ps: Dia romantik. Sila percaya!

11 comments:

FaKArePa!n said...

Sapa dia y romantik tu ?? hehe

K O R I E said...

yeke.. wah nak tggu berita seterusnya psl ni

Cik Sara said...

urmm..tak faham.

maszull said...

salam iffah...ye ke tapi eloklah kita
jgn sebarkn dulu spt ckp iffah sbb belum pasti lg kn...

kita tunggu n lihat dulu yer...:)

kemungkaran pasti akan terlihat juga nanti...

Luqeem™ said...

ramai yang kecoh pasal ni..huhu

itu bru agama kristian, cuba islam, sah org kristian pn akn buat sama mcm kita..kecoh sna sni....huu

Sis Lin said...

Laa ye ke...yg tau hrtu sibuk org katakan klu kita taip link kita kita buang 'S' kat blogSpot tu...yg kat WP tu x tau plk..ermmm

apa2 punthankx ya!kita nk try nnti..hehehe

K said...

betul betul :P

Anonymous said...

Oh uh, habislah~ --'

aamalinaazman said...

masih cube nak paham kak ngoh..
heeee...
ase nye blogspot tu blogspot la..heee

Sunah Sakura said...

u kene betulkan balik cookies browser u..takot dia ikot setting lama yang dulu2 u enter link dengan ejaan salah...kan wordpress form tu auto fill-in..

Anonymous said...

itulah bila dilakukan tanpa kajian menyeluruh. huhu.

ok. percaya! romantik. wink wink. ;)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers