CORETAN TERBARU NADH

ALTOPHOBIA

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ya masing-masing ada fobia mereka tersendiri. Termasuklah aku. Banyak aku fobia sebenarnya. Antara kita sedar ke tak. Kadang kita pun nak melupakan je hakikat tu kan.

Yalah, orang akan mengata bila kita lemah sikit. Macam kau takut katak. Yang lain ketawakan sebab katak haiwan. Itupun nak takut. Memalukan. Peduli je kata mereka. Bukan mereka sempurna pun.

Mesti ada yang tak tahu apa maksud ALTOPHOBIA? Jawapan akan aku bagi kejap lagi. Malu jugak nak mengaku. Aku tahu korang mesti akan gelakkan aku jugak. Mujur aku perempuan. Kalau lelaki? Uih lagi kena keji.

Tapi dah memang hakikat kita ada fobia yang tak dapat elak. Macam kawan aku fobia katak. Sebab member sekolah dia bagi hadiah. Tapi suruh dia tutup mata dan tadah tangan. Dia rasa lembik, lembab macam tu. Bukak mata katak. Tak ke terkejut korang?

Aku yang dengar pun trauma. Kadang benda ni bukan kita mintak. Jadi jangan asyik mengenakan orang lain. Jangan asyik kata dia lembik sebab penakut. Sebab manusia sememangnya tak sama. Mungkin dia fobia dengan katak tapi dia tak fobia dengan kucing.

Apapun mari check apa maksud ALTOPHOBIA ni. Korang boleh kaji korang punya fobia kat sini. Thanks Deno bagi aku idea buat entry petang ini=)

Ps: Dia cemburu. Wakaka

11 comments:

Ku Azhar said...

wekkkkk!!!!!!!!!!! :p

K said...

werkkkkkk

Myera Nyera said...

er, thanks eh bagi nasihat. myera nak panggil apa ni? sori eh drop komen kat sini. awak takde shoutbox :)

msredcheesecake said...

Msred claustrophobic..... Tak suka naik lif ramai2....hheee

Luqeem™ said...

sy claustrophobic..haha

Lea Isnawi said...

aku fobia tgk lecturer notes yang tingi2
hahahaha

Unknown said...

klo xska tempat sempit , fobia apa ek??

putri xska tmpat sempit apalagi gelap..memang sesak nafas adehhh...

Nuur mutiara said...

Erk katak..kesiannya kawan yg terkena tu -.-'

saya cello191 said...

semua org mesti ada yg die takut..xde yg sempurna...^^

maszull said...

salam...alamak geli nyer bila dengar katak...:)

Cik Pulau said...

dia cemburu sebab yu tu asyik berskandal dengan hj.. hahaa..

ai pun takut katak la..
err..geli~~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers