CORETAN TERBARU NADH

Perempuan sila baca

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Nasihat aku buat kaum wanita.

Kalau memandu kereta atau motor pastikan tahu serba sedikit tentang kenderaan. Jangan reti bawak je. Takut bila ada apa-apa jadi dah susah. Kalau terhenti tepi jalan bukan ada yang nak tolong. Yang mengorat ramailah. Jadi hati-hati. 

Minyak kena tahu isi. 
Minyak hitam kena check selalu. 
Suhu kereta pastikan di paras selamat.
Tayar tak pancit.
Buka bonet depan tempat enjin dan sekufunya pun kena tahu.

Semua ni pernah jadi kat aku. Jadi aku kena ambil tahu serba sedikit. Risau je tadi india datang tegur. Mujur dia memang niat nak tolong. Huh kalau tak aku tak ada lagi untuk update blog ni=)

Terima kasih. Inilah namanya satu Malaysia.=)

Ps: Kalau dia ada mesti dia jadi hero aku tadi=P

17 comments:

aamalinaazman said...

wee
betoL!
teringat kat mak x isi angin kete setaun?
makkkk!!!!!tunggu anak die balik bawu isi...aiyaaaakkk~

Sis Lin said...

Ye ye pon pon saya seorang perempuan sedang membacanya....

tapi tang isi angin tu mmg takut! klu sis isi sis tutup telinga rasa takut nak meletop!
haaaaaaa jgn gelakkkk!!!!

reenapple said...

wah... heheh. betul jugak.. saya tahu part basikal je.. kikiki

eiela said...

a'a memang kena tau semuanya tuh. saya pun tak pass lg, yg sy tau pasal minyak, minyak hitam dan suhu je. huhu.

al-kisah said...

sllu lupe nk isi minyak.ble meter dh smpi E bru lar xtentu arah g crik stesen minyak. sgt bhya so dun try dis at home okeh hahaaaa

maszull said...

salam...

yer la lain kali kena ambil tahu itu semua jgn harapkn org lelaki je...

kita org perempuan pun kena tahu juga..

senang nanti kalau ada sesuatu yg berlaku..

K O R I E said...

huhu
stuju sgt4

Unknown said...

engko ade kete senirik..kayanya

K said...

tahu bawak jek, adoi. HAHA

mas saari said...

betul tu...tapi kalau kena kat akak mesti call husband punya, tak berani minta tolong orang lain!

FaKArePa!n said...

Sudah terhantuk baru terngadah..hik3

Hafizin Jamil said...

aku yang jadi hero?haha

aiman said...

bukan yg wanita jer.. yg laki pun..

Sunah Sakura said...

yang lelaki ponnn...

Umie Nadhirah said...

aku x reti bawak keta..
baiknye india tu kan? terima kasih india sebab tlg kwan umie ni..

~..Lesung Batu..~ said...

waaa ina bawak keta pon takot..hahaha =p

Umar Faruq said...

yeap.. betul2.. mmg perempuan kena tahu walaupun sikit.. paling kurang pun basic kena la tahu..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers