CORETAN TERBARU NADH

La Tahzan: Kehilangan yang teramat sangat

Jiwa kacau mungkin. Setiap kali aku mencoretkan sesuatu di sini. Pasti berkaitan dengan aku. Kadang aku rasa aku pentingkan diri. Sebab asyik menceritakan tentang diri sendiri. Kadang aku rasa aku teruk sangat sebab buat korang bosan menanti kunjungan. Jiwa tak tenang.

Entah. Semua jadi serba tak kena. Aku ingin kisahkan tentang kehilangan. Aku pernah rasa kehilangan. Aku ingin lenyapkan rasa tu tapi gagal. Korang pernah rasa? Peritkan? Kadang bila dah mengharapkan gantinya teramat, bila tak dapat kecewa sangat.

Aku cuma mahu gantikan apa yang aku dah hilang. Mungkin tak sama tapi tetap baik ada dari tak ada. Semua akan kata okeylah dari tak ada. Tapi bila kita dah terbiasa dengan sesuatu, kita akan terlalu bergantung dan bila tetiba tak ada jadi kosong sangat kan?

Sebab tu orang kata jangan cuba menggapai bintang di langit yang kita tahu kita takkan mampu capai. Kelak kita yang kecewa sendiri. Jadi aku digamit kecewa yang tak berkesudahan. Mungkin belum masanya aku jumpa penggantinya. Allah maha mengetahui apa yang baik untuk aku kan? *La tahzan ipah!
Published with Blogger-droid v1.7.4

15 comments:

Lea Isnawi said...

moga bahgia selalu
jangan nanges2 taw

lieynanilaz said...

memang perit bila berkeadaan begini!!..kena kuat...

Sunah Sakura said...

la tahzan sayang...

maszull said...

assalamualaikum iffah..insyaAllah yer.:)

sea_lavender said...

lah tahzan ya ukhti...
yakin Allah mendugakn dgn kehilangan kpd kte agar kte trus sabar dan dkt kn diri pd-Nya.. dalam masa sama sentiasa bersyukur dgn stiap apa yg berlaku..

kiera'sakura said...

la tahzan ipah!!! :)

Alhamdulilah akak di didik x bergantung harap pada sesuatu atau pasa seseorang jadinya bila akak xdpat gapai sakit tue ada tapi xda la perit sgt...

QasehSuci said...

sabar sayang..insyallah..Allah sentiasa merancang yg terbaik utk kita...

Nong Andy said...

patah tumbuh hilang berganti.. pepatah lama.

reenapple said...

sabar.. aku selalu alami apa yang kau alami. Memang oranga kan cakap .. alaa... nanti ada gantinya tapi tak sama dengan apa yang kita pernah ada suatu ketika dulu.. rasa memiliki itu tidak sama.. =)

be strong.. =)

Afiq Yassin said...

sabo jer la.. setiap yang berlaku ada hikmahnya

Eera Shera said...

sesuatu yg hilang tu, slalu lekat dlm hati kn

Anonymous said...

RENungkn KEMbli N3 ANda Yg Ad MENgatakn "BILA KEHendak MNjdi KEPerluan".REnungkn Ap HBungkait TEori 2 DGn N3 Ni? KDg2 REaliti KEHidupn xSMudah SEperti Ap Yg Kt KAta & JANgkakn.MAnusia Ni LEMah.xKUat Sprti Ap Yg Kt SANgka.Yg TERbaik AMLkn KESderhanaan.WLu Apa Pn BERat MAta MMNdang,BERat Lg BAhu Yg MMikul.NAmun KIta PUnya PILihn,JGn TERlalu MENdesak Diri k.Brtndak MNgikut KEMmpuan Dr.SSgguhny Hya ALLAH Yg MAha MNGetahui,BAik Yg NYata Mhupn GHAib.BerSABARlah DLm MGhadapi SEtiap Ujian.

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

hehe salam jumaat ;)

shiema sufian said...

Ape yang terjadi semua rancangan-Nya.

shahani... said...

sabar & b'fkran +ve y...
(^_^)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers