CORETAN TERBARU NADH

Cintaku dipermainkan oleh blogger

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku serius nak gelak. Lawak sungguh orang sekarang kan? Macam-macam. Pasal blogger pun nak cari keyword. Okey-okey aku tak gelak dah. Sebenarnya, blogger tu manusia dik. Bukan robot. Jadi bila cinta dipermainkan tu memang manusia je yang suka buat. Robot tak reti. Macam simi simi. Dia siap pujuk lagi. Bersayang bagai. Errr

Kenapa cinta sering dipermainkan? Aku yakin yang cari keyword ni perempuan. Sebab lelaki takkan buat benda macam ni. Lelaki dan perempuan sangat berbeza. Aku tak ada jawapan untuk itu. Jadi aku nak nasihatkan si perempuan yang dipermainkan cintanya. Awak, awak patut sedar yang cinta sebelum kahwin tak menjanjikan apa-apa. Cinta tu datang dan pergi sehinggalah yang benar-benar awak akan ingat sampai syurga nanti.

Jadi, semua ni pengalaman yang mengajar awak supaya hati-hati dengan permainan cinta. Jangan mudah sangat jatuh cinta. Juga jangan mudah hukum orang lain. Mentang orang yang mainkan awak tu blogger, awak pun dah tak suka blogger. Ada ramai blogger yang baik ni. Jangan serik dalam mencari cinta tapi ingat carilah cinta Ilahi dulu. Lepas tu, baru cinta sesama manusia. Jangan terdesak sangatlah dik oi. Sakit tu kejap je hilang. Esok bangun dah tak rasa sakit tu. Percayalah sakit itu indah =)

Nota Iffah: Korang nak beli ZINE PILIHAN by hand? Inbox aku tau. Aku kasi nombor akaun untuk bayar kat aku. Naskah tu nak diposkan dah minggu depan. Aku yang tak sabar nak dapat!
Nota Iffah 2: Ikan Kaloi, peminat ke? Kalau kesiankan saya yang pening ni, pm saya ASAP!

19 comments:

Rozuan Ismail said...

keyword tuh kontroversi sgt.haha

kay_are said...

bese r tu.. time chenta sume nye indah.. buruk2 sume tak nampak.. pas dah break.. meracau sorang2.. time chenta taknak beringat.. hmm

aimie amalina said...

heeeeeee...
opah x bercinta dengan blogger
errkk

x de kaitan tapi nak sebot gak
hahahahhahaha :p

wee
x sabo nak bace ;)

reenapple said...

yeah... setuju!!1

Asrul "iLham" Sany said...

cinta itu blind hahaha...

p/s tak sabar nak dapat zine pilihan... :D

Tasha said...

mcm2 ragam la manusia ni...hahaha...

Anonymous said...

HMm...
MERayu YAng BUek DEn LOMah Ni.
SELaLu KESiankn AWak TAu :)

SAya BULeh BAGitau SiApA SAYa.Tp DENGan SYArat,iKAN KALoi Ni TAKkan TimBUL LAgi LEPas TU.
MUngkin JADi POHOn BERingin PULa :)

msredcheesecake said...

Bercinta mmg ada risiko, macam2 risiko, bersedia saja.

Nong Andy said...

a.. dlm maksud ikan kaloi tu iffah hehehe... kalau jadi pokok beringin.. er... iffah kena selalu duduk temankan pokok beringin tu smbil main buai n nyanyi 'aku nak kawin dgn anak raja' ekekekek..

kiera'sakura said...

ikan kaloi xkn muncul lagi klu dh tau sape die? errrrr scary...

Sunah Sakura said...

kalo lelaki yang carik, cane? err

Cik Pulau said...

cinta ai selepas family adalah bakal suami ai..
siapa bakal tu taktaulah.. hahaha.. :P

Hafizin Jamil said...

apesal bukan lelaki lak..?aku yang search tu..kah3

Alieza Dayasari said...

setuju dgn kenyataann... tak semua blogger itu tak baik..
begitu juga dgn kehidupan skrg. tak semua laki/perempuan itu tak baik.
kita perlu melihat secara halus dari perlbagai aspek dan sudut utk kita mengenali serta mengetahui hakikat sama ada org itu baik atau sebaliknya.

maszull said...

assalamualaikum iffah....cinta itu buta kan...:)

Gen2Merah said...

dengan cinta, apa saja boleh jadi... Buta + Pekak + gagap = Cinta.. hehe

Anonymous said...

NAk PM DEKat MAna YE? ADuh.

dill said...

ai blogger baek ^^

hihi

dill.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kih3...tersenyum baca entry ni...


suma ni permainan hati jer.. kecewa tu asam garam kehidupan...


**nak beli by hand boleh??

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers