CORETAN TERBARU NADH

Kalau!

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
"Hidup ni jangan biasakan diri dengan kalau, seolah-olah kita tak redha dengan apa yang telah terjadi dan apa yang telah kita pilih untuk hidup kita, Iffah Afeefah 2012"

Misalnya; 
Kalaulah aku ada suami macam Aaron Aziz, romantik je. Tak macam laki aku, 24 jam bola. Menyampah!

*ehem ehem* Tu contoh. Jadi macam tak bersyukur pun ada jugak. Mujur ada suami, dari tak ada langsung kan? Kita selalu nampak yang kurang kat diri kita tapi tak pernah nampak yang Allah beri lebih kat kita. Manusia tak pernah mahu belajar menghargai. Itu hakikat. Selalu sangat tak puas dengan dia ada dan kalau sentiasa ada.

Kalaulah aku kaya...

Kalaulah aku cantik...

Kalaulah aku pandai...

Sampai bila-bilapun kalau tu takkan mengubah apapun dalam hidup kita melainkan kita usaha. Usaha menjadikan ia kenyataan. Kalau tak boleh ubah ia, terima seadanya. Belajar bersyukur! Itu paling utama.

Nota Iffah: Ikan Kaloi tahu alamat rumah saya? Berhentilah berteka-teki. Saya makin pening tahu?

18 comments:

Anonymous said...

BETuL TU.ADa DENgar USTAz CAKap PASaL AYAt KALAU 2 DEKat TV HARitu.
TAKut TERBabas DARi KONSep REDHa.

P/s : PEMinat SETia MESTi LA TAu,Tp TAk MAu La PENing KEPALa.Ni YANg RASa BERsalah Ni.Aishh..

Rawlins byRawlins said...

Terlampau banyak kalau tapi tak diusahakan pun tak bleh gak kan...
Hehehehe
Baca entri ini ye. TQ

msredcheesecake said...

Ada jugak berkalau2 ni.... Benda ni buleh demotivate kita kan?

msredcheesecake said...

Congrats terhasilnya karya iffah dan rakan2.... Teruja dngar...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tak baik kalau kalau...betul tu

lieynanilaz said...

err...err...penggunaan kalau ni selalu saya guna..

kiera'sakura said...

kan.. btol tue akak pun pernah dgar pasal tue sama mcm ikan kaloi kte tue.. #Ehh fokus ikan kaloi lak.. hihihi

Gen2Merah said...

ya saya setuju... tak baik ungkapkan kalau-kalau ni.. dah lah nampak macam tak bersyukur, pastu berangan2 kosong plak... hmmm

p/s: kalau lah saya dapat menulis dengan baik macam cikgu Iffah kan best.. ehehehe

Alieza Dayasari said...

saya pernah tgk citer hindi apa tah...
ungkapannya lbh kurang macam ni..
Hidup ini tidak boleh ada KALAU....

FasiHaH SupiaN said...

pakar motivasi selalu ckp dah..jgn suka ckp kalau.....

.........cP~ said...

Salam.
Dalam hati selalu ada kalau. Bukan tak bersyukur, tapi, menyesal. Kalau lah saya tak buat silap..

Cik Pulau said...

kalaulah ai dapat gaji awal... ahahahaa

Eera Shera said...

betul2. kalau la aaron tu somi sy. eh?

Nong Andy said...

erm.. kalaulah aaron aziz tu bukan somi saya?

eh? betul lah tu ekekekeke....

'Kalau' Iffah kawin tahun ni macam mana??? hehehe.. guna 'kalau' la juga :)

zaujah until jannah said...

nak buang perkataan kalau tuh.. adoiii nak belajar redho and usaha the bestt!! hahaha



seb sy x minat aaron ajis heheh.. hhehe

M Fizan said...

haaa. get the moral. belajar bersyukur :) ayat ni sesuai : the saddest word of pen and tongue is this "it might have been". kalau lar kita tak buat benda tu. yang berlalu takkan berulang. kena belajar menghargai ^_^

kay_are said...

just mengharap, nak macam2 tapi usaha nye takde.. memang tak kemane gak kan..

deno said...

emmm... bahaya jugak kan perkataan "kalau" ni kan... dulu selalu cakap... "kalaulah aku tak sakit....".. INSAF

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers