CORETAN TERBARU NADH

Kagum dengan dia!

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku ada kawan.
Dia tak suka menulis panjang-panjang.
Dia tak suka menaip dan dia suka menulis pakai tangan.
Aku dengan dia memang jauh berbeza. Langit dan bumi?

Tapi dah lima tahun aku kenal dia.
Sakit hati, ketawa, sedih, putus cinta, bebel, sentap semua dengan dia.
Sedar tak sedar aku dari awal memang setia kawan dengan dia.
Satu yang aku kagum dengan dia ialah dia pandai melukis.

Pernah dulu aku terpaksa belajar seni untuk 3 semester.
Dia tolong aku lukis potret PM kita sekarang yang bergrid.
Dia tolong lukiskan pokok daun berapa helai.
Dia tolong buat macramie (sejenis seni pintalan tali).
Dia tolong bebelkan kat aku bila aku kecewa dengan cinta monyet.
Dia tolong jadi mak aku bila aku kat sini.
Dia tolong aku menulis saat aku kesakitan.

Macam-macam dia tolong.
Aku kawan dengan semua orang.
Tapi dengan dia aku paling rapat.
Walaupun orang kata dia macam-macam.
Dia tak peduli pun.
Dia tetap jadi diri dia.
Sebab dia bangga jadi diri dia.

Dialog lama yang masih segar masa orentasi 5 tahun dulu ialah;
"Saya Masz. Masz the great!"
Masa tu aku hanya kenal dia dengan nama Masz.
Macam-macam kami buat bersama-sama.
Sampai tak terkira berapa keping gambar aku dan dia.
Sampai tak terbilang berapa banyak pengalaman dengan dia.


Ya aku lupa, dia ada blog.
Dia suka mendoodle.
Dia suka buat komik.
Komik yang terakhir aku baca.
Buat aku sedar betapa hebatnya seorang kawan.

Terima kawan anda seadanya.

Walau apapun kekurangan dia.
Aku tak kisah. Sebab aku ada juga lemahnya.
Entry ni aku terbuat. Sebab aku terharu dengan komik yang dia lukis.
Klik sini untuk baca komik itu.

"Untuk Masz, aku tak nak pun kau baca. Aku malu. Kan aku kata semalam kat Library, ada benda aku tak boleh ungkapkan melalui kata-kata in person. Aku bukan macam kau yang suka terus terang. Aku harap kau tak baca ni. Haha." Pipah berkata kepada Masripah.

13 comments:

reenapple said...

sweet LOL... aku juga ada kawan sebegitu... y akan jadi pendengar dan mak pada aku.. huu.

Sunah Sakura said...

you...kata pipah kepada masripah itu begitu menarik ayat dia...sangat2 nice...sukaaa~ hehehe...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

menarik... hiiiiii

qasehraihan said...

ololololo...comellll...
mcm bcinta plak..hehe

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/ending-deejavu-yang-tetiba-diubah.html

Masz Mukhtar said...

Perlu keeeeee??? Buang semula!!

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

mmg bestttkan kalau ada kawan sejati mcm ni ;)

Asrul "iLham" Sany said...

BFF la ni ek...

Noraim said...

bagus kan kalau ade kawan mcm ni :)

sy ade tp kami bakal terpisah utk 2 tahun setgh :(

Noraim said...

bagus kan kalau ade kawan mcm ni :)

sy ade tp kami bakal terpisah utk 2 tahun setgh :(

Eera Shera said...

suwitnye..kita mmg syg kwn2 kita tp nk ungkap dgn kata2 tu x terungkap la hehe

Nong Andy said...

untunglah ko ada dia :D

Faaein Talip Roy said...

kagum juga sama kawan kamu tu.. =)

kiera'sakura said...

aku pulak yg terharu kat sini.. hihihi

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers