CORETAN TERBARU NADH

La Tahzan: Bila sentap lagi

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Selalu sentap? Ya, mungkin anda hati tisu. Aku pun tak kurangnya. Aku cuba menidakkan rasa sentap itu. Kadang tak berjaya. Apa yang aku buat? Lemparkan kemarahan secara senyap. Bila aku marah mesti aku senyap. Bila senyap kita takkan maki orang, gunakan emosi lebih dahulu dari minda. Jadi aku control sakit hati dengan senyap.

Lepas tu aku marah balik kat tempat sunyi. Luahkan semua tak puas hati dan aku boleh senyum balik. Walaupun sentap, buat apa nak simpan dalam hati. Buat parah hati je. Maafkan seseorang itu adalah lebih baik. Tak adalah kita serabut je kan.

Jangan bersedih sebab sentap itu boleh dijadikan pendorong semangat. Percayalah! Kekecewaan dan sakit hati jika disalurkan kea rah yang betul ia menjadi kesan positif kepada diri kita. Ingat kistot Cheezy Wedges? Macam tulah lebih kurang! Maaf, minggu lepas tak ada la tahzan dan minggu ni agak brutal penulisannya. =P

10 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

sentap kalau orang terllau kurang ajar...

kiera'sakura said...

akak tak kesah klu orang lain sentapkan akak.. tp akak takut kalau2 terbuat orang lain sentap ngn akak.. huuuu

msredcheesecake said...

cuba elakkan sentap yg tak bagus...

missSenget said...

teringin nk sentap senyap2..

tp selalu gagal..

selalu org dpt detect kalo sentap..

Noraim said...

betul la kak. sy pun kalau marah mesti senyap.

dan mulut2 itu mesti ckp sy mudah sentap..

suka hati la labuuu.

Eera Shera said...

sama la kita..sentap buat senyap je..tp kalo org sentap takpe plak kan

Nong Andy said...

A.. aku memang tak mahir mengawal amarah... Tak ramai kengkawan pernah nampak aku marah.. tapi aku rasa Kau iffah dah 'nampak' masa aku marah.. nak jadi naga ekekekeke..

boni kacak said...

senyap adalah jalan yang terbaik kan??

Semut Senyum said...

kalau saya marah, saya diam je, pastu tiba2 air mata je jd peneman.. kalau marah jugak saya amik pen, amik kertas... luah perasaan kat situ, pun air mata yang teman kan.. ehhehe =)

kay_are said...

jarang dah nak rase sentap ni.. wat tak reti je sudah.. baru cool ^^

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers