CORETAN TERBARU NADH

Projek di dapur

Ohoi letih sungguh. Hari ni macam-macam projek aku buat. Mulakan hari dengan sahur dan solat subuh. Lepas tu masuk dapur. Buat tat nenas gulung, sebab ada baki inti. Lepas tu tangan gatal nak buat kek coklat.

Ajar akak buat kek. Dia tak pernah buat. Yang paling tak tahan tu salah resepi. Sengal je letak tepung naik sendiri. Lepas tu letak pulak soda bikarbonat dengan baking powder. Habis terlebih naik. Tapi mujur masih okey. Maaf, lupa ubah resepi.

Kelmarin tengok banji roll. Cantik. Tapi tak buatlah. Sebab macam leceh. Jadi buat kek gulung strawberry. Memang stress buatnya. Sebab baru pertama kali. Terkial-kial aku buat. Mujur ada sifu. Terus buat tiga adunan. Tapi adunan kedua gagal. Sebab sifu lupa nak pesan bekas kena kering dan tak kotor. Kek ni macam bahulu. Sensitif sikit.

Akhir sekali aku masak kek oren. Ayah dah teringin. Beli oren bertimbun. Jadi kenalah anak-anak faham ayahnya tujuan. Jadi sebiji kek oren sedang dibakar. Terasa dekat dengan raya. Lama tak merasai kemeriahan raya. Ehem last raya dua tahun lepas :-(

Published with Blogger-droid v1.7.4

6 comments:

boni kacak said...

wah..sedapnya.. mohon pos sikit ke rumah saya...hehehe :P

Faizul Osman said...

knp lama tak rasa kemeriahan raya???

iZ said...

Erkk.. Minat betul masak ya?
Leh jadi chef ni..

Cik Asma BLuppy said...

hamboii.. banyak nya juadah.
tinggal utk sy cket...hahaha

Leeza dayasari [santai leeza] said...

RAYA MERIAH, BILA ADA MASAK2..
KEMAS2 RUMAH SMBIL DGR LAGU RAYA.
WAAA MISS NYER SAAT DAN DETIK MCM TU.

Nong Andy said...

amboi.. byknya projek!!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers