CORETAN TERBARU NADH

Gula-gula Pelangi

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Tetiba aku terfikir pasal URL blog ni. Yang ni ada orang yang bagi pendapat. Ya orang special. Dia juga pernah menjadi pelangi suatu ketika dulu. Sekarang pun masih pelangi. Cuma pelangi lain warnanya. Terjebak dengan Jijilah ni. Sebab pakcik tu cerita pasal pelangi. Jiwang tapi aku suka.

Suka dengan pelangi. Warna yang pelbagai. Indah. Sejuk mata tengok pelangi. Cerianya pelangi macam cerianya hidup kita. Tapi kenapa gula-gula? Sebab si dia suruh letak. Aku pun setuju. Oh rindu pada pelangi yang tu. Sebab terlalu asyik melihat warna pelangi yang lain kan?

Itulah manusia. Sibuk nak mencari bila dah tak ada. Macam pelangi. Bila dia ada kita tak endahkan. Bila tak ada mulalah cari pelangi. Mana pelangi. Lepas hujan pun tak nampak pelangi sebab awan dah lindung. Masa ada tak nak tengok.

Pelangi, aku rindu. Dengar tak ni? Kalau kau baca ni. Terimalah salam rindu. Rindu kat pelangi-pelangi yang menceriakan hidup aku selama aku hidup ni. Aku suka gula-gula pelangi. Besar. Warna warni. Tapi tak pernah beli. Sebab tunggu orang bagi. Makan member punya je.

Sejambak gula-gula pelangi untuk aku siapa nak bagi? Haha

10 comments:

Sunah Sakura said...

sejambak gula2 pelangi~

Unknown said...

ahha..dah terjebak dgn pelangi jugak dah

K said...

sejambak?? sebatang jela, hehe XD

tak mampu den :P

Unknown said...

sejambak..mau sakit gigi.makan gula je..huhu

Anonymous said...

nak yg besaar punye
pelangi chantekk

Isteri Encek Bard said...

wah best nak gak gula-gula pelangi

mas saari said...

dah request patutlah dpt...hehehee

Cik Pulau said...

tu dah ada orang bagi da..
suke ler tu..^^,

Zaza said...

awk mmg suke pelangi ye?

Luqeem™ said...

pelangi yg menyinar gula gula..err..

klu la hujung plangi ada duit, kn best. sah org akn cri selalu.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers