CORETAN TERBARU NADH

Sahabat pilihan

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Bosan sudah bercerita pasal gajet. Aku tak minat semua tu. Tu bukan aku. Aku cuma nak ajak korang berfikir. Berfikir tentang sekeliling. Yalah, kita ni bila duduk suka tengok ragam orang lalu lalang. Kalau korang tak buat tak tahulah kan.

Tapi ada segelintir orang yang suka menyendeng bila senang. Yalah, bila kawan ada duit laju je berkepit. Serius ada. Kira tumpang kemewahan. Bukan tak ada. Cuma mungkin masih tak perasan. Bila dia miskin. Kita cari kawan lain.

Kadang aku fikir. Kesian kan? Persahabatan berasaskan duit semata. Bila kau tak suka kau boleh kutuk-kutuk dia. Bila kau susah dia jugak kau cari. Aku peliklah. Kenapa tak setia je dengan orang sama. Adakah sebab dia menjengkelkan dan kau pun tinggalkan dia.

Bila kau dah sengkek. Tak ada orang nak pinjamkan duit baru kau datang menagih simpati. Bila kau senang kau lupa. Aku bukan cerita pasal aku. Aku pun bukan kaya. Aku pun tak berduit. Aku cuma memerhati. Suka memandang gelagat manusia yang pentingkan diri.

Kau sedih dengan perangai dia. Kau jauhkan diri. Bila kau rasa kau nak kawan dengan dia balik kau datang kawan. Kau ingat dia tu boneka? Aku rasa kawan macam ni tak layak panggil sahabat. Ikut kepala dia je. Macam mana orang nak layan kau macam sahabat kalau kau pun tak layan macam tu.

Aku tak suka memilih kawan. Tapi bila aku dah bersahabat biarlah sampai mati. Sakit hati macam mana pun aku tahan. Sebab aku yakin dialah sahabat aku dunia akhirat. Jahat mana pun dia bukan kita yang jatuhkan hukum. Tak ada hak pun=)

10 comments:

fRaMe+LenSeS said...

nadh tak macam tu kan? weeee~~

s u a r a h e a R t y said...

Jahat mana pun dia bukan kita yang jatuhkan hukum. Tak ada hak pun=)


*setuju tapi kita masih ada hak untuk mengelak dari terus menjadi mangsa kejahatan kan. . . :) berlaku adil lah pada hak itu. . .

Unknown said...

bukan senang nak dapt sahbat.

Sunah Sakura said...

orang yang menegur kesilapan kita, itulah sahabat sebenarnya... yang memuji kita walaupun kita silap, itu musuh kita sebenarnya!

NadiRah said...

nad sokong ckp kak sunah..hehehe

K said...

setuju dengan kak sunah.

lagi satu, orang camtu berkawan kerana kepentingan diri.

tak kisah orang lain.

mas saari said...

sahabat waktu susah memang sukar dicari...huhuhu

Fleura said...

setuju sangat..
mmg dah slalu kene ngan org cam tuh..
tp nk wt canoo..
lembut hati..

hahhaha

sila2:
cute accessories promotion price from RM 5
tiny sprinkles.

aamalinaazman said...

huuu..saya suke sgt topik ni sebab saya dah mengalami keadaan yg dtinggalkan dan dpergunakan itu,.,huk3..sgt sedey dan pelik dgn sikap org begitu..

Cik Pulau said...

kwn susah senang..
sukar di cari..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers