CORETAN TERBARU NADH

Gadis dan bunga

Amboi. Siapa tahu lagu ni? Alah kawan aku duduk sebut kumpulan 24:7 kpop Malaysia nyanyi lagu ni. Tak dapat aku bayangkan. Lagu jiwa-jiwa ni sesuai dengan entry kali ni.

Kenapa asal sebut bunga je perempuan? Tak payah cari jauh. Blogger popular bernama Sunah. Kan dia sinonim dengan bunga sakura. Tu seorang. Ada lagi yang suka sakura. Pergi cari kat widget Sunahsukasakura. Kiera sakura, hana sakura. Ramai lagilah.

Ada jugak yang suka bunga lily. Tu opah aku. Opah mimito dan ehem-ehemnya. Cantiknya bunga. Tapi kenapa aku tak suka sangat eh? Tak adalah sampai letak background blog bunga-bunga. Bukan benci. Tapi tak minat sangat macam mereka.

Adakah aku bukan perempuan? Haha haruslah perempuan. Tapi kenapa perempuan sering dikaitkan dengan bunga? Asal nak pujuk perempuan kasi bunga. Kalau aku? Orang bagi ambil jelah. Sejak sakit banyak dapat bunga dan buah.

Aku tak ada jawapan untuk bunga. Yang aku tau, setiap orang ada minat masing-masing. Mungkin bunga tanda kelembutan, kasih sayang, cinta. Ada je orang lelaki suka bunga. Tak pelik pun. Ayah aku suka tanam bunga. Pelik ke? Takkan?

Jadi tak kiralah bunga dan gadis ke jejaka dan bunga ke? Minat tak boleh halang. Bukan berdosa pun kan? Selamat berbunga-bungaan ye kawan-kawan.

Ps: Bila dia nak bagi bunga ni? Haha
Published with Blogger-droid v1.7.4

12 comments:

Sunah Sakura said...

u nak bunga mana?

Amie said...

bunga untuk menambah seri... pokok tanpa bunga, kurang seri, rumah tanpa pokok bunga pun kurang serinya, tapi bunga ni punya banyak maknanya.... apa pun semua orang suka bunga, kalau tak suka pun... bila terpandang bunga, rasa senang dalam hati... gembira, suka... tak tahulah kalau ada yang tak suka bunga, itu kira kurang normal..

JIJI YU said...

kalo engko..bunga taik ayam pon dah ok dah..

fRaMe+LenSeS said...

haiseh.. bunga kutip tepi jalan pn tape kan jiran? lalalalala~~

kiera'sakura said...

ekceli akak x minat bunga... bunga sakura je satu2 nye.. tue pn xde smpi fanatik... sakura sbb ade kisah die dgn akak... ;)

diana said...

akak tak minat bunga..
ada orang suka letak bunga dalam kereta,
bunga dalam bilik,ruang tamu..
akak pulak rimas tengok..
hehehhe

Lea Isnawi said...

seumo hidup neh baru sekali dpt bunga
tu pun time konvo
ish bile nak dpt bunga dr buah hati
hahaha..pdahal buah hati pun xde..sobs

.........cP~ said...

haha..cukuplah kerja masa bulan puasa hari tu saya asyik kena isi stok bunga. tak sanggup dah.. tapi, konvo dapat bunga best jugak. sebab sinonim dengan bunga. ni dah tak tau nak buat apa dah dengan bunga ni. bunga hidup ni jap lagi nak layu.

sergeant keroro said...

bunga time konvo mesti dapat, terima jela. haha XD

cik pulau said...

ai suka kalau ada orang bagi ai bunga masa konvo nanti.. hahahah

maszull said...

salam iffah...kalau dapat bunga dr seseorang tu mmg seronokkan tapi ada juga yg x minat...jadi kalau dah dpt bunga tu kira okay kn...:)

p/s gadis dan bunga x boleh dipisahkn...:)

aimie amalina said...

awwwwww
name ku disebut2 disini
heeee
nnti opah bg kak ngah lilo la
hehehe
lily opah nye

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers