CORETAN TERBARU NADH

Mak kita dah tak ada

Serius sangat sedih ketika ini. Bayangkan mak ayah korang meninggal dunia serentak. Dengan mengejut pulak tu. Tetiba hilang tempat bergantung. Apa korang rasa?

Aku sedih sangat tengok kawan aku. Dia sedih tapi tetap tenangkan adik-adik dia. Tiga-tiga muda lagi. Macam mana nak teruskan hidup tanpa mak ayah di sisi. Sekelip mata semua berubah.

Aku doakan dia tabah. Setahun lagi nak habis belajar. Dia kena kuat. Adik bongsu baru tingkatan1. Mujur jiran ramai membantu tadi. Sedih sangat. Takut bila tiba masanya aku yang tak kuat.

Doakan kawan aku kuat. Aku merayu. Ya Allah tempatkanlah arwah di kalangan orang yang beriman. Aku tak dapat bayangkan kalau aku kehilangan ibu ayah. Ibu ayah ipah minta maaf. Ipah takut tak sempat nak minta maaf nanti:'(

Ps: Dia:'(
Published with Blogger-droid v1.7.4

14 comments:

G3-lina said...

semoga dia tetap tabah mghadapi ujian Allah..al-fatihah...

AI said...

- moga dia tabah...

MerLe said...

takziah untk kwn ifah.. sediah.. x snggup nk bayang.. al-fatihah utk arwah... moga dia kuat hadapi smua ni

maszull said...

salam iffah...sedihnya mama baca n3 ni....moga kawan iffah tabah menghadapi dugaan yg amat besar ni dan semoga rohnya ditempatkn didlm golongan org yg beriman...

p/s al-fatihah...

aimie amalina said...

T___________________T
semoga kwn kak ngah sgt kuat!

Sunah Sakura said...

sedihnya...selalu terbayang macam tu..tapi bila da betul2 menimpa kita, entah kuat atau tidak..sedangkan arwah atok n nenek gi depan mata dulu pun da lemah jantung semua...

mas saari said...

sedihnya...moga kawan iffah tu tabah!

mimiey said...

tabahlah dengan dugaan yang diberikan. semua itu pasti ada hikmahnya. Al-fatihah.

FaKArePa!n said...

kesian etol kat kawan Ifah tu.. dugaan yang besar ni..

sergeant keroro said...

al-fatihah

KaK LimAh Si SupiR said...

insya allah..dye akn kuat jgk nt :)

cik pulau said...

moga dia tabah..

Addin said...

innalillah , al-fatihah

safwanmahzin said...

takziah buat kawan saudari.....

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers