CORETAN TERBARU NADH

Cinta tak kenal siapa

Kalau korang masih ingat lagu Aris Ariwatan. Semalam aku dengar. Itupun masa tengok SY show. Ala Salleh Yaakob I Follow. Aku suka lagu tema tu. Bergoyang I follow I follow. Rasa comel je. Haha

Okey, serius. Bila cakap pasal cinta mesti orang tak lekang senyum. Sebab cinta memang sesuatu yang indah. Yang kata tak indah tu sebab dia putus cinta. Hehe aku tak pernah pulak frust sampai nak bunuh diri.

Tapi bila aku tengok satu telemovie pagi tadi. Menantu jatuh cinta dengan bapa mertua. Bapa mertua pun punya rasa yang sama. Kita nak salahkan siapa? Memang cinta tak kenal siapa.

Cinta datang tanpa dipaksa. Tetiba je kita jatuh cinta. Tapi cinta macam tu memanglah patut dihalang. Suami ada lagi. Duduk serumah lagi. Takkan dia nak biarkan isteri dia jadi mak tiri dia?

Cinta tak salah. Cinta tak buta. Kita yang buta disebabkan cinta. Kita yang biar cinta tu menguasai kita. Kalau cinta yang salah baiklah dihentikan. Begitu juga cinta antara adik beradik kandung.

Kesimpulan, cinta memang tak kenal siapa. Tapi kita harus tahu dengan siapa kita bercinta. Jangan cinta kaum sejenis. Dilaknat Allah kelak. Jadi ada akal fikir, ada iman elakkan cinta begini. Sekian.

Ps: Dia benarkan tak kalau aku kata aku nak berhenti? Hurm
Published with Blogger-droid v1.7.4

8 comments:

D'ya Marshmello said...

moga-moga kita dijauhkan dari semua itu..amiinn..

JOM BACA! : Kenapa Saya Suka Annas Easkay

Nazz@Purple said...

cinta seringkali berlandaskan nafsu..sebab tu semkin buta

FaKArePa!n said...

x boleh bayang kalau isteri jadi mak tiri..huhu

JIJI YU said...

bingai citer tu..waaha

Kalamhati said...

ngah imejin aris ariwatan nyanyi lagu tu...hehe

aimie amalina said...

huuuu
pe tajuk cite tu kak ngahhh
emm
betol
opah dah lalui nye
emmmmm
sedih =(

cik pulau said...

cinta datang secara tiba2 tanpa kita pinta..
hahaha...
cinta jugak boleh pergi walau kita tak inginkannya.

efa nur said...

cinta ohh cinta....!! ^^

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers