CORETAN TERBARU NADH

La Tahzan: Sepi tanpa sokongan

Jiwa seakan kosong. Apa guna kita berjaya namun tiada yang mengucapkan tahniah. Apa guna kita berusaha tanpa sokongan dari mereka yang berada di sekeliling. Pasti sedih bukan? Apalagi jika kita meminati sesuatu namun tak disokong orang yang rapat dengan kita.

La tahzan buat mereka. Kadang kita tak boleh mengharap sangat. Minat bersama sokongan keluarga mungkin akan membuatkan kita lebih bersemangat. Tapi tak semua yang memahami kehendak kita. Tak semua yang memikirkan hala tuju hidup yang kita pilih baik atau tidak untuk kita. Mungkin baik bagi kita tapi bagi dia sia-sia.

Sukar meneruskan niat jika ramai yang menghalang bukan? Rasa terbantut segala perancangan tanpa sokongan padu. Siapa kata manusia tak memerlukan semua tu? Siapa kata manusia boleh bersendiri meneruskan perjuangan tanpa direstui? Ya mungkin ada tapi sukar. Sukar berjaya.

Kita perlu muhasabah diri. Tanya sendiri adakah betul jalan yang kita pilih. Jika ya, kenapa masih ada yang menentabg. Rasionalkan semula keputusan mereka. Mungkin, apa yang kita pilih tak menjamin kebahagiaqn dan kejayaan. Mungkin, inilah pengorbanan yang mereka atau kita perlu buat untuk memuaskan hati semua. Sokongan itu penting namun ingat Allah sentiasa ada untuk kita. Kalau kita yakin dengan pilihan kita, insyaallah kita akan berjaya dan orang sekeliling akan mula menerimanya. YANG PENTING ALLAH BERSAMA KITA SELALU.
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

Unknown said...

kalau kita ingat, DIA, mintak tolong DIA, DIA akan ada untuk kita.. :)

maszull said...

assalamualaikum iffah....insyaAllah Allah akan bersama org2 yg mengingatinya...:)

♥ AkuMuslimSederhana ♥ said...

"La Tahzan Innallaha Ma'ana - Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita" :)

ayuh ke blog saye http://dirikucikguhearty.blogspot.com/

Nong Andy said...

Aku tetap sokong kau berkarya :)

*Nama keta baru MAYA? hehe.. cantik nama tu :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers