CORETAN TERBARU NADH

Jangan harap lebih

Ya, jangan harap lebih. Bukan tak boleh berharap. Boleh je. Kita berharap tentang benda yang baik-baik saja kan? Tapi bila kita pun tak sempurna mana, jadi tak payahlah nak harap lebih. Kita harap orang hormat kita, kita kena belajar hormat diri orang lain dulu.

Dalam apa-apa jua situasi, itulah hukum karma yang kita kena ikut. Kqu buat orang, kau akan dapat balik. Buruk kau buat, buruklah kau dapat hasilnya. Jadi jangan terlalu mengharap insan sempurna sedang diri ada cacat celanya.

Jangan nak harap je tapi usahanya tidak. Itupun masalah jugak. Jadi jangan harap lebih-lebih. Harapan itu biarlah berpada dan sandarkan kepada Allah. Ya, mungkin lambat tertunai, tapi eloklah berharap dari langsung tiada harapan bukan?

Berharap agar dia memaafkan aku kerana aku telah lama maafkan dia. :-)
Published with Blogger-droid v1.7.4

11 comments:

reenapple said...

jangan terlalu berharap... =)

Aku pun pernah jadi sebegitu.. last3 aku yg kecewa.. hehehe.

:: Mrs.Eady :: said...

Insya Allah dia akan memaafkan..

Rapunzeel Cikilolo said...

bersederhanalah setiap perkara :)

Kira Kekuri said...

semoga dia memaafkan awak. aminnn.. :)

deno said...

kdg2 bila kita berharap sgt, bila yg kita harap tu tak jadi... kita juga akan kecewa..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

percayakan hukum dari Allah bukan hukum karma :)

Nong Andy said...

kadang kita berusaha kuat dan harap hasilnya memuaskan tapi harapan tinggal harapan, hasil itu tak seperti yg di harapkan, jgn sedih jgn pedih.. usaha lagi.

mengharap kasih biar pada yang sayang hehehe.. cakap pasal HARAP memang byk jadinya :)

*insyallah dia akan memaafkan mu sebagaimana kau maafkan dia.

kiera'sakura said...

akak sedang ajar diri memberi tanpa mengharap.. semoga akak berjaya Amin

aimie amalina said...

emmm
opahhh harapppp....

Eera Shera said...

kdg2 sesuatu tu dtg bila kita benti berharap

Sis AI said...

Klu berhrap sgt ni pun susah.. Mcm panjat gunung. Klu tergelincir? Mati dgn ngeri.. Mcm tu la keadaan situasi bila kita brhrap sgt dan hrapan tu musnah..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers