CORETAN TERBARU NADH

Bukan tak nak tolong

Aku ada baca pasal orang Malaysia sangat bagus bab tolong orang di jalan. Misal kata pancit ke apa. Ye orang kita memang bagus. Masa aku accident dulu pun diorang tolong tau. Call ayah aku. Call ambulans. Call plus. Call bomba. Memang dari hari tu nak ucap terima kasih tapi segan nak call sebab dah lama benda tu jadi.

Tapi diorang memang baiklah. Kalau tak mungkin aku dah tak ada kat dunia ni lagi. Thanks! Oh aku bukan nak cerita pasal aku. Aku cuma nak kata aku kesian tengok orang tersadai tepi jalan. Kereta mati. Kereta kemalangan. Motor pancit. Aku nak tolong tapi tak boleh.

Bila aku fikir aku perempuan. Itu jalan sunyi. Itu lebuhraya. Aku satu apa tak reti. Kalau turun sangat tak membantu. Jadi aku berlalu dengan rasa bersalah. Bukan tak nak tolong tapi aku tak mampu nak tolong. Aku cuma dapat tolong doakan agar ada orang bantu dia. Maafkan aku kerana tak menolong. :-(
Published with Blogger-droid v1.7.4

11 comments:

Kira Kekuri said...

saya pun x dpt tlog if nmpak kereta rosak tepi jalan, coz sya tahu mandu ja, ilmu kereta2 ni sikit ja tahu. huhu

Nong Andy said...

Kalau takat tersadai pancit tu, Kalau drive sendirian baik jangan. Sebab sekarang ni bukan selamat sangat.. ada2 je kes kan? tapi kalau kereta tu kemalangan dan belum ada kereta lain/org lain yg beri bantuan sebaiknya bantulah kan :)

reenapple said...

oh.. sku fshsm.. sku [pun kadang3 alami juga sitruasi seperti itu tapi bukan macam kau la.. =(

dan aku menyesal tak tolong mereka..

Fasihah Supian said...

saya faham situasi tu,...

Cik Pulau said...

memahami yu..
kalau kat tempat yu pn.. ai tak tolong kot. heeee~

Kira Sakura said...

tolong doa pun dh ok kowt.. akak pun cm tue la.. nk tolong takut sbb kita nie pmpuan, sorang pulak tue..

najwa nano said...

sekarang ni macam2 jenis orang ada..jadi kalau tak tolong tu takpelah lagipon kita perempuan.bahaya...

Sis AI said...

Bnda ni biasa lah sis.. Nk tlong tu pun, msti lah tlong dlm keadaan bijak.. Klu sy sorang2 dlm kreta pun sy fkir byk kali.. Bkn nk brburuk sngka, cuma kita nk lbih brhati2..

Dayang Deno said...

erk.. kalau rasa tak selamat tak apa tak tolong... kita perlu juga berhati-hati kan ifa? kalau betul org tu dlm kesusahan, semoga ada org lain yg boleh membantu...

Shiema Sufian said...

Kalau shiema jadi awak pun, shiema hanya mampu mendoakan je (':

Mamat motor rosak said...

Terima kasih, walaupun tak tolong secara teknikal,
tapi korang dah tolong doakan, . .

Takpe, aku faham nape korang tak berhenti, . . (^_^)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers