CORETAN TERBARU NADH

Semuanya akan baik-baik saja

"Erm mekasih atas doa akak tu. Hope so. Harapnye ade la sinar lepas kegelapan kikiki," Iffah kata dalam Fb.

"InsyaAllah ada... sbb esoknya dah pagi yg menyinar.. walau lepas tue akan ada kegelapan balik bila tibanya malam. tp kita tak rasa gelap sbb matahari dah berjanji akan gantikan bulan sbg penerang.. walau tiba2 hujan yg turun kita tak risau sbb bulan akan berubah menjadi angin dingin yg memeluk diri... :)" Kak Ipar yang baik lagi comel.

Kita bila ada masalah mesti cari yang terdekat bukan. Walau hebat mana pun kita berkata. Petah manapun bicara. Tinggi manapun kita belajar. Tetap bila ada masalah akan rujuk orang lain. Sedangkan motivator memerlukan orang lain untuk selesaikan masalahnya bukan? Itu kata Kak Ipar aku lah tu.

Apa yang aku nak sampaikan kat sini betapa hebatnya perancangan Tuhan. Kejap gelap kejap cerah. Kejap mendung kejap terik. Kejap panas membahang kejap sejuk tak tahan. Jadi, jangan lemah. Jangan letih. Jangan berhenti berharap sebab sinar pagi tetap akan muncul. Kuatkan semangat. Bila kau kuat, orang lain turut jadi kuat. Kalau tak kuat, pautlah pada yang Esa. Itu je.
Published with Blogger-droid v1.7.4

8 comments:

Kira Kekuri said...

think positive :)

Aien Not Alien said...

setuju sangat...kuatkan semangat, kalau rasa lemah pinjam semangat insan terdekat dan mohonlah pada Allah minta diberi kekuatan saat melalui ujian hidup :D

Cik Pulau said...

dan biasanya .. family lah tempat kita rujuk.. kan..

yuu... rindu lah.. ^^,

Nong Andy said...

mungkin sekarang musim hujan. pagi-pagi masih gelap sebab mendung.. tapi mendung pasti tidak sepanjang tahun.. pasti. Mentari akan muncul lagi :)

Kira Sakura said...

kdang2 bila kita jadi kekuatan untuk org lain.. kita pun tgh belajar jadi kuat jugak :)

Aien Not Alien said...

*gayat ketinggian tu fobia juga rasanya, cuba Google je...hehe

Woofer Storm said...

tak mampu jadi kuat,diri tetap diri ini..tak bisa menjadi orang lain,...

lieynanilaz said...

betul..kekuatan itu datang dari sendiri dan sekeliling...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers