CORETAN TERBARU NADH

Ada hati nak masuk minang anak dara orang

Aku asyik rasa nak gelak bila memikirkan betapa mudahnya seorang lelaki mengatakan nak masuk meminang. Ingat senang ke? Lawak betul. Bukan seorang tapi dah ramai. Bukan nak kata aku bajet disayangi ke apa. Kadang kenal pun tak dah berani cakap macam tu.

Sekarang semua orang suka bergurau benda macam ni agaknya. Pening aku nak melayan. Baik aku tumpukan study dulu. Lagi layan lagi memeningkan. Kalau betul nak meminang, datanglah rumah. Tanya mak ayah. Aku ni bawah tanggungan diorang lagi.

Masalahnya ada ke berani datang? Cuba fikir. Dulu bukan main orang takut nak meminang. Menggigil tubuh badan. Sekarang dah macam perbualan harian. Haila jangan sampai gurauan anda tu membawa padah kat diri sendiri sudah. Usah fikir soal itu. Mari kita menunaikan tanggungjawab yang satu. CINTAI ALLAH TERLEBIH DAHULU.
Published with Blogger-droid v1.7.4

16 comments:

Shiema Sufian said...

Kejarlah cinta Sang Pemilik Cinta sebelum kejar cinta manusia. Apepun, apabila dah betul betul bersedia. Allah akan temukan juga dengan jodoh yg sesuai (;

Kira Kekuri said...

aku pun tergelak n terkejut gak klo ada lelaki cakap tba2 nak datang meminang? ouhh.

Kira Sakura said...

mungkin ada yg betul nak masuk meminang tapi takut hajat hatinya ditolak... mungkin~~~

nini said...

erm....betul2 study dulu kan...=D

azzey said...

takut berani ckp je tu kan..:)

maszull said...

assalamualaikum iffah...betul2 tu jgn ckp jer kan cuba buat dulu mesti gigil...:)

Unknown said...

minang tuh benda serius,bukan main2

Unknown said...

kalau nak meminang, kena check dulu serba serbi. mampu ke tak. :)

-eim- said...

tugas para lelaki berat. jgn senng2 ja nak kawen.
tggjawab besar tu~~~


p/s: cello here. nie blog baru. mai la singgah. blog lama deactivate dh..^^

intan.maisarah said...

hai. boleh saya pinang awak?
hihih

Nong Andy said...

ah.. baru je aku n kawan aku bincang topik ni. sebab lelaki mulut manis prasan playboy sekarang guna AYAT POWER ni. Pempuan pula bila lelaki sebut..

" saya seius dgn kamu. saya nak kawin dengan kamu"
hati si gadis mula la berbunga2. Tapi taktau laki tu ckp menda tu dgn hampir semua pempuan yg dia jumpa! Adik kawan aku yg maha naif itu pun frust menonggeng pasal ayat menatang tu.. cis!!

Unknown said...

kalo dia betol2 sedia dia masuklah...mesti laki kecut pewut an bila nak ajak kawen ;p

reenapple said...

err.. itulah.. ingat senang3 ke nak kahwin semudah cakap ' I nak pinang u'... tanggungjawab dan nak prepare tak semudah yang dikatakan.. hahah

*err.. apa yang aku merepek ni.. sila maafkan aku.. hahaha

LubLy said...

haha..kalu dia berani

Eera Shera said...

betul2. kalo berani jmpe la mak ayah terus

Dayang Deno said...

betul3

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers