CORETAN TERBARU NADH

Hanya jauhari kenal manikam

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kali ni tutp pasal cinta. Aku nak kongsikan pendapat aku tentang peribahasa ni. Hanya jauhari mengenal manikam. Setelah buat rujukan, aku dapat takrif mengikut acuan aku sendiri. Jauhari ialah pandai dan manikam adalah benda yang dia pakar.

Contoh hanya blogger yang kenal blogging. Macam tulah gamaknya. Salah betulkan. Aku cuma terfikir. Kalaulah kita semua dah kahwin. Hobi kita berblogging. Agak-agak pasangan kita tu faham tak apa yang kita minat? Agak-agak dia hormat tak hobi kita ni?

Hanya blogger yang faham blogger. Sebab tugas mereka sama. Punya minat yang sama. Matlamat yang sama. Tapi berapa kerat je yang bercinta dengan blogger? Yang kahwin sesama blogger. Perlu ke kita yang belum jumpa jodoh cari blogger jugak?

Aku terfikir. Kalau dua-dua blogger. Dua-dua mengadap blog. Kan harmoni. Sama-sama busy pada benda yang sama. Tapi aku fikir balik. Tak bosan ke? Dunia maya dah tengok dia berceloteh melalui tulisan. Kat realiti dia bercerita melalui lisan.

Tapi semua tu terpulang pada individu. Kalau dia boleh terima isterinya seorang blogger tegar. Rasanya okey kot. Kalau tak asyik gaduh jelah. Harap jodoh aku memahami minat aku. Itu je. Korang ada pendapat lain? Aku tak suka orang perlekehkan hobi aku yang suka berblogging ni. Hurmmm...

8 comments:

Awie Omar said...

MAAF KAWAN. BLOG "NOTA EKSTRAVAGANZA" DAH TUKAR NAMA KE "EKSTRAVAGANZA". URL PUN AKU
DAH TUKAR SEKALI. DAH TAK PAKAI LAGI YANG NI "www.notaekstravaganza.blogspot.com"
SEBAB SEKARANG AKU DAH PAKAI YANG NI "www.awieomar.blogspot.com". NAMA KORANG SEMUA MASIH
ADA DALAM SENARAI FOLLOWER BLOG AKU. MASALAHNYA KORANG DAH TAK DAPAT LAGI IKUT APA YANG
AKU UPDATE DALAM BLOG AKU NANTI. JADINYA NAK SETELKAN PROBLEM TU, HARAP KORANG SUDI LA
TEKAN FOLLOW BLOG AKU BALIK. SUDI SUDI LA TEKAN YE. TERIMA KASIH.

fRaMe+LenSeS said...

Stakat ni lum pernah kna sound pasai minat ni.. ;)

M Fizan said...

hahaha..x payah lar blogger kawin blogger tu jadi kewajipan..xkan lar isteri/suami x faham.. abg ben pun tak blogging 24 jam..hehe..mesti ada masa untuk pasangan..kena pandai2 lar nak hidup..hati pasangan kena selalu dijaga.. (alamak..terulas panjang lebar)..:D

safwanmahzin said...

salam miss teacher kite 2013 tanggungjawab kita akan bermula sedikit selingan .ermm pada aku la kan better ke2 pasangan dimurnikan dengan kesefahaman so kebahagian akan menjengah jika pertimbangan diambil kira...ok ke??

jenguk2 lah klu ade kesempatan

http://thelazy-ism.blogspot.com/2011/06/akan-datang.html

lenloy said...

Jemput jalan-jalan ke blog saya..

http://lenloy-closet.blogspot.com/


Juga diiklankan di..

mudah.my/lenloy-closet


Terima kasih.. Salam kenal :)

safwanmahzin said...

tq sebab singgah=)

Unknown said...

haha bini bro ben takder blog pon..ekeke..

Sunah Sakura said...

jiji, bini bro ben ade blog la! dia siap selalu datang komen blog i lagik!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers