CORETAN TERBARU NADH

Ibu

seorng anak lelaki yg maseh kecil brtnya kpd ibunya: "mngapa ibu mnangis?"
"kerana aku seorang wanita",jwb si ibu.anknya msih tdk mnerti lalu brtanya kpd ayahnya: "ayah,knapa ibu sering menangis tnpa alasan?" semua wanita menangis tnpa alasan",jwb si ayah..anknya smakin dewasa nmun masih tdk mngerti knpa wanita sering mnangis tnpa alasan..lalu..ank itu "menghubungi" Allah dn brtanya,"YaAllah,knapa wanita begitu mudah menangis?"
lalu Allah menjawab:

~"Ketika aku mnciptakan seorng wanita, ia harusnya mnjadi seorng yg istimewa.Aku mmbuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia,harus cukup lembut utk mmberikn keselesaan"

~"Aku memberikannya kekuatan dari dalam utk mmpu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali dtgnya dari anak2nya".

~"Aku mmberinya kekerasan uk mmbuatnya tetap tabah ketika orang2 laen mnyerah, tabah mngasuh kluarganya dengan penderitaan dan lelahan tanpa mngeluh".

~Aku mmberikannya kepekaan utk mncintai anak2nya dlm setiap keadaan,bahkan ketika anak2nya bersikap sangat menyakiti hatinya".

~"Aku mmberinya kekuatan utk mnyokong suaminya dlm kegagalannya dan mlengkapi dgn tulang rusuk suaminya utk melindungi hatinya".

~"Aku memberikannya kebijaksanaan utk mngetahui bhwa seorang suami yg baek tak kan pernah mnyakiti isterinya,tetapi kadangkala mnguji kekuatannya dan ketetapan hatinya utk berada di sisi suaminya berterusan tanpa rasa ragu"

~"Dan akhirnya,Aku mmberinya air mata utk dititiskan.ini adlah istimewa miliknya utk dgunakan bila2 masa ia memerlukan"

Allah mnyatakan lagi pada anak itu:
"Kau tahu? Kecantikan seseoarng wanita bukanlah dr pkaian yg dikenakannya, rupa yg dianugerahkan@bgaimana dia menyisir rambutnya, tapi..kecantikan seseorang wanta itu harus dilihat dr matanya,kerana di situlah pintu hatinya,tempat cinta itu berada"

kredit to fatin umairah..my classmate:::http://cintainsankerdil.blogspot.com/


Post by,
Miss Ran 

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers