CORETAN TERBARU NADH

Kat blog lain, kat luar lain?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Itu komen seorang senior IPG aku. Terkejut masa kenal dia. Sebab tak tahu pun dia senior aku. Maklumlah dunia realiti aku bukannya ramah sangat. Nak bertegur dengan orang tak kenal pun segan. Tak percaya tanya kawan-kawan blogger yang jumpa kali pertama. Hehe

Ini bukan kes split identiti ye. Ini bukan Mr Hyde and Jack. Ini insan bernama IFFAH AFEEFAH. Tak ada yang beza aku di blog dan realiti sebenarnya. Ramai kata aku menulis dari hati. Jadi tak ada istilah hipokrit dan sebagainya.

Cuma aku meluahkan apa yang tak dapat diungkap melalui realiti. Yalah pemalu. Jadi blog je medium bersuara aku. Selalu pesan kat diri sendiri. Jadi diri sendiri. Aku mengaku aku tak baik mana. Aku juga tak istimewa. Aku manusia biasa saja. Terima aku seadanya...

Ps: Dia tak kenal aku lagi.

23 comments:

Lady Milo said...

biarlah lagi, asalkan berniat baik, dan isi kandung blog juga utk kebaikkan.

sayA tonaH said...

tika sy lam blog sy dpt merasakan aura keotomenan sy tp pabila sy di alam realiti sy rs seorg yg kiut

laen kan personaliti sy

heee

Nalisa Syahira said...

tak kenal maka tak cinta , haha ,

Unknown said...

best kawan sama iffah :D. Suka! suka! hehe..

aamalinaazman said...

x penah jmp kak ngah lagi
so x taw kak ngah ni lain ke x dr belog
kikiki :p

Unknown said...

hahhaa..kita emm...cam biasa2..walaupun tulis baik2 je kt blog..kita ne pun bukan baik dari orang lain pun..

Unknown said...

kenal dr blog je, diluar....ssh nk teka kan, masih berpuitis jugakah? hikk

Salim Harmanain said...

sy pun tak baik jugak...tapi kita manusia biasa...yang penting terima seadanya... :)

p/s : lama betul tak mengomen kat sini... :P

Unknown said...

aku dekat blog dengan aku kat luar sangat bezakan.huhu

Hafizin Jamil said...

taupun tak baik mana..haha

maszull said...

assalamualaikum iffah....biarlah org nak ckp apakan janji itulah kita seada2nya...:)

Nong Andy said...

yang di luar tu penampilan luaran. Book cover gitu .. :) sebab tu ada pepatah 'dunt judge d book frm d cover' ewah..

yang di dalam blog biasanya isi hati dalaman :)isi pemikiran si penulis blog :)

*er.. gitu ke iffah? :p

reenapple said...

betul4... 2 identiti yg berbeza bila jadik blogger dan manusia di alam realiti.. heheh

selamat berkenalan ...eh..=)

Ce'gu JAERA said...

iya, jadilah seperti diri kita sendiri.. apa yang tertulis adalah drp luahan hati sendiri kan...

suka gn Iffah, seorang yang peramah d alam blogging.. Penulisan pun dari luahan hati yang ikhlas dan suci murni.. ehehe

Unknown said...

aku tak pasan lak..tang mana beza engko..pendek je aku nampak

Not Specified said...

Dalam or luar blog, perangai adik sama je. kekekeke.

Rosalia said...

jd dri sndiri sje. pnh jg org ckp kt sy sy lebih matang dalam penulisan dan sangat lain bila berjumpa sebab sy jg seorg yg happy go lucky :)

Cik Pulau said...

ai setuju.. jadi diri sendiri kan..
ehhmm..
ai kat blog n realiti sama je kan?? hehehe

Meera said...

pemalu kah???????????

Dayang Deno said...

deno pun jenis pemalu.. dalam blog pong pang pong pang.. tp kawan bleh kira ngan jari je kat dunia luar, kat alam maya ramai plk.. kawan lelaki lagi la kureng... hehehhh.. mmg tuhan buat deno jenis pemalu..

psst2, rasa nak jumpa ifah :)

Eera Shera said...

aku pun pemalu kalo kat luar haha

fRaMe+LenSeS said...

tang pendiam n pemalu tu Nadh la. bkn jiran. :P miahaahhahha

Kira Sakura said...

akak x penah jmpe iffah lg... :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers