CORETAN TERBARU NADH

Adakah cinta itu kejam?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Adakah cinta itu kejam?

Aku berfikir sejenak. Ni gara-gara ombak rindu bagaikan tsunami melanda hati kala ini. Serius aku suka cerita macam tu. Aku minah jiwang. Jadi jangan hairan kenapa blog jiwang, tuannya pun jiwang. Cukup! Bukan itu aku nak kongsikan.

Aku cuma nak tanya tentang cinta? Ada Mila dalam cerita Ombak Rindu sebut kat Izzah. CINTA TU KEJAM KAN? Izzah jawab tak. Cinta tak kejam. Cuma kita je tak menghargai. Aku? Setuju dengan Izzah. Ramai suka salahkan cinta. Sebenarnya tak ada salahpun nak bercinta.

Cinta dikatanya buta padahal kita yang celik tak reti nak bezakan mana baik dan buruk. Cinta dikatakan kejam padahal kita yang bertindak kejam terhadap diri. Dah tahu orang tak suka kenapa nak terhegeh-hegeh? Cinta tak boleh dipaksa tapi boleh dipupuk. Namun berjaya atau tak untuk bertunas di hati seseorang itu terpulang. 

Jadi jangan sesekali menyalahkan cinta kerna ia adalah sesuatu yang indah. Walau beribu kali putus cinta aku akan tetap mencari cinta. Itulah fitrah manusia sebenarnya.

Ps: Yang pasti dia tetap dengan cintanya.

23 comments:

AdyBudika said...

cinta tak kejam.. org yang tak menghargai cinta itulah yang kejam :)

Nong Andy said...

cinta tak kejam.. tapi org la yg kejam! jgn kejami diri kita dan org lain...

*iffah! aku pon jiwang juga he... :) kau setuju?

Lea Isnawi said...

fobia dgn cinta dh

Nurul Iman Rosman said...

hmm,
cinta tak kejam,
manusia tu sendiri yg buat cinta tu kejam kot.

KaK LimAh Si SupiR said...

mcm mane rase becinta ehh? :P

Unknown said...

cinta itu indah sebenarnya

lieynanilaz said...

cinta itu indah kepada siapa yang tau menghargainya...:)

Eera Shera said...

yg kata cinta tu kejam mungkin sebab terlalu taksub dengan cinta...sampai jadi buta pekak dan bisu..err.. hehe

Farhanhanif91 said...

sejak baca blog ni, asyik jadi jiwang je...hahaha

reenapple said...

betuullaa... orang je yang mengalami cinta tu je kejam bukan cinta tu sendiri..=)

Shiema Sufian said...

cinta tak kejam cume orang yang tidak menghafrgai cinta itu yang kejam (:

iem said...

betul2..
manusia yang kejam xhargai cinta..

Unknown said...

Jangan putus harapan untuk mencari cinta. ^__^

p/s: Semoga sampai jodoh Iffah dengan si dia. Amiin. :)

QasehSuci said...

Ptg2 ni jiwang plak...hehehe

Kamsiah yusoff said...

salam kenal utk tuan rumah

Ce'gu JAERA said...

iya, cinta itu sebuah naluri buat setiap insan.. usah kecewa, kerana cinta itu pasti akan hadir dengan ketentuan Nya... (",)

Cik Pulau said...

betul..
jangan jadi kejam kerana cinta.. tapi jadilah yang penyayang kerana cinta..^^,

Cik_Shiqah said...

bila ckp psl cinta, semua ada pndpt msing2.. huhuu~

❁ نور يوسمهانياي ❁ said...

saya taknak becinta dah, #erkk belum masa lagy, hehe.

Efa Nur said...

ayat ayat cinta..weeee :D

Faaein Talip Roy said...

cinta tak kejam..

manusia itu yang buat jadi kejam..

hurmmm.

Kira Sakura said...

kita juga dilahirkan atas nama cinta :)

Jay said...

Cinta itu sebenarnya suci...cuma ada sesetengah orang tidak menghargai cinta yang diberi padanya.Jadi hargailah orang yang mencintai kita dengan seikhlas hati.baru join kat blog ni..salam kenal salam persahabatan..singah2 ler kat blog kite..
http://jai-diari.blogspot.com

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers