CORETAN TERBARU NADH

Setelah 4 bulan berbalut

Tangan kanan aku
Nah sesiapa nak sangat tengok rupa tangan aku lepas pembedahan plastik 16.12.2011 lepas. Sekarang tak payah dressing dah. Genap 4 bulan. Fuh! Sekarang akan buat rawatan susulan fisio dan cara kerja untuk mengelakkan cacat sepanjang hayat.

Tangan kanan nilah nak masak, nak menulis, nak lipat kain. Nak angkat barang. Nak makan yang pastinya. Masih terkial-kial pegang sudu. Sadis! Sentap okey bila kakak aku cakap macam ni "Awak tu cacat tak payah buat kerjalah," lepas tu aku sentap kejap. Dia pun kata "Cacat sementara!"

Tapi syukur jugak sebab tak payah cuci luka dah. Tak payah tahan sakit pasal tu. Tak payah rimas asyik berbalut. Yang penting tangan ni dah lama tak mandi. Kesian dia. Busuk masyam haha.

Ps: Dia ada macam tak ada.
Published with Blogger-droid v1.7.4

24 comments:

eiyzniey said...

Sabar ye iffah..
:)

nadzli azlan said...

Semoga Cepat Sembuh Akak ! :)

Eza Boom Boom :) said...

aduuh, sakitnya tuu.. Huhu. Sedih plak Eza tengok. Eza tak terfikir sampai macam tu sekali.. Semoga cepat sembuh iffah. :)

~Kirin Selama Perak~ said...

da smakin pulih,.
semoga dak busuk bersabar ek!
:)

Addin said...

tabah nya akak :)

Shera Ayob said...

ok la tak berbalut lg.. cepat sembuh ek

Suhaili Sarif said...

alhamdulillah da ada progression
jom mandi sama2? :)

shida anwar said...

semoga cepat sembuh dik..

LAici KAng Ais said...

mesti pedih bila mandi ni...sabar okay!!!

Cik_Shiqah said...

cpt sembuh yer kak. :)

aimie amalina said...

alhamdulillah :)
lega mndengar
lega jugak melihat

get well soon budak comei!

deno said...

ifah tabah... i'm adore you! :)

Green Apel said...

moga cepat sembuh ye...baru tahu cerita detail pasal punca tangan tu...alhamdulillah syukur iffah selamat...take care ye=)

mushroom farah said...

semoga cpt smbuh yew kak..:)

Kalamhati said...

huk..iffah kuat

maszull said...

assalamualaikum iffah...sabar yer iffah n moga cpt sembuh....

p/s berat lagi mata memandang berat lagi bahu yg memikul...

Faaein Talip Roy said...

semoga tangan tu cepat sembuh..

Cikpuan rara said...

knp ni?sakit nya.salam kenal.

cik Kartun said...

errmm.. knp nie?? men air panas ke? maaf xtau pape.. tapi smoga cepat sembut yew.

Nong Andy said...

mudahnya bila aku type..
" Bersabarlah iffah.. itu dugaan tuhan, tuhan sayangkan iffah sebab tu bagi ujian mcm tu"

tapi bila kelmarin kaki aku yg di gigit seranga-garu-garu smpai kena jangkitan- pastu membengkak dan sakit sgt smpai jln pun tempang- kesakitan yang aku tanggung hampir setegah hari. dan teringat iffah, aku insaf..

hanya setengah hari menangung sakit, tapi iffah sudah berbulan-bulan dan sakit yg bukan sedikit..

*benarlah berat mata memandang berat lagi bahu memikul

Ku Azhar said...

sakitnye T_T semoga bersabar ye

fRaMe+LenSeS said...

Yayyyy da mkin pulih. Alhmdllh

kiera'sakura said...

Alhamdulilah... insyaAllah nanti elok la tue.. akak doakan.. :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tak lama lg luka kering.kena gigih buat fisio ye.maaf akak tak sempat nak komen semua entri.akak kendong syafiq baca entri iffah.


apa yg akak nak kata, jgn lupa mkn royal jelly, baik utk pertumbuhan kulit baru.bila cpt baik dan kering mudah nak gerak tgn buat fisio kan?cpt baik ye, iffah kan kuat.akak selalu curi kekuatan iffah bila akak sakit.sabar dan terus sabar.akak doakan iffah cpt2 sembuh.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers