CORETAN TERBARU NADH

Isu Follow me back

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Aku mendapat teguran dari seorang blogger yang agak otai kot. Dia ada domain sendiri. Klik sini untuk tengok blognya. Dia komen ada komen kat salah satu entry aku. Klik sini untuk entry tersebut. Tengok gambar di bawah untuk melihat komen beliau.
Ini pulak yang aku balas. Aku bukan bila orang buat teguran, aku terus marah-marah. Lepas tu aku delete komen dia. Buat apa. Saja nak share kat korang betapa prihatinnya blogger-blogger malaysia ni. Buat cik Fariq ini jawapan aku pulak. 
Kesimpulan cerita, aku bukan terer bab mengarang. Mungkin aku terlepas pandang. Surah tu sebagai bukti yang ISLAM BUKAN AGAMA MEMAKSA. Aku takut fakta putar belit. Yang dapat dosanya aku. Jadi aku cari terjemahan surah tu supaya aku yakin dengan hujah aku sendiri. Aku tak marah pun ko tegur. Aku terima. Maklumlah baru belajar menulis. Hehe

Berkaitan dengan isu follow ni, aku nak beritahu tentang agama sendiri tak memaksa tapi dia bagi pilihan nak buat ke tak. Kalau buat jahat kau kena balasan. Buat benda baik mendatangkan pahala. Ada pilihan kan? Jadi isu follow tu aku kaitkan dengan agama kita yang tak memaksa. Tapi bagi pilihan. Samaada nak follow atau tidak sendiri tentukan. Tak payah menangis merayu suruh orang follow. Sia-sia je. Yang penting ikhlas. Kita solat sebab kita dipaksa solat. Ikhlas? Tak kan? Samalah macam kes ini. Sekian.

Post by,
Miss Ran 

2 comments:

AdiaLuze said...

Hmmm.. Macam2 la... Tapi okla tu sis.. Terbukti yang entri awak tu boleh menarik perhatian orang untuk membacanye.. hehehe..

Jadikan teguran2 macamni sebagai pembakar semangat ;D

Miss Ran said...

tula sy pk positip je..org amik brt kan..hehe

like komen2 suruh pk

kot2 de kkurangn diri

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers