CORETAN TERBARU NADH

Manusia memang pendengki

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Dengki orang berjaya. Dengki orang cantik. Dengki orang popular. Tak sudah-sudah dengan hasad dengki. Tak boleh bawa matilah. Baik korang fikirkan untuk tambahkan pahal. Dari asyik mengutuk orang. Memburuk-burukkan orang lain. Memaki. Menghina. Macam-macamlah.

Korang fikir tak yang korang tegur tu mahluk ALLAH jugak. Tak boleh ke tegur cara berhemah? Buat malu orang je. Main sedap jari je menaip keburukan orang lain. Lepas satu-satu. Nak tegur janganlah mention nama. Cukup sekadar menegur. Mengaibkan orang bukan dosa ke? Semua kata-kata korang tu boleh menimbulkan syak wasangka orang. Jangan cari publisitilah.

Tegur berhemah. Aku ulang tegur berhemah. Contohilah Rasullulah. Macam mana baginda menegur orang kafir. Sampai bila Islam mundur kalau segelintir penganutnya menjatuhkan maruah orang lain. Fikir dosa pahala anda dulu. Sekian!

Korang merujuk kepada sesiapa yang terasa. Korang yang berhasad dengki je. Aku marah ni!

Post by,
Miss Ran 

3 comments:

chii said...

golongn mcm ni akan menyerikan lg kehidupan kita yg harmoni..

semoga golongan ini akan cpt sedar darii lamunan terhenti

♥sophie♥ said...

manusia..memang sentiasa leka,,kdg2 dorang tak sedar kan..kdg2 tue ade yg taw dorang buat dosa..tp tak insaf2,,huhu,,sabar je tgk..huhu

Miss Ran said...

tula..sedih sayu bgi pihak org yang terkena tempias..smoge mereka tabah~~~

tak insaf lagi stelah dikecam hebat..mgkin nk publisti

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers