CORETAN TERBARU NADH

Sopan sikit boleh?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Sebenarnya aku bukan nak mengata. Tapi aku mengingatkan diri aku sebagai kaum hawa. Ramai aku tengok makin hilang kesopanannya. Sampai masuk bilik orang buat dunno je kat tuan bilik. Hei anda siapa? Main ceroboh je. Ada pulak yang orang bagi salam dia boleh buat dek je. Hei ingat nak ngurat ke? I bukan lesbian oke.

Susahlah kalau kesopanan itu hilang. Contoh, duduk kaki naik meja. Lepas tu berbaju kurung. What the fish? Ingat lorong gelap ke nak buat macam tu? Sedar sikit bangsa awak. Agama awak. Main ikut sedap je. Sopan tak penting ke? Aku tahu aku tak sopan mana. Tapi tolonglah. Malu kat orang lelaki tengok. 

Jangan sampai orang kata kita ni" Ko perempuan ke? Aku tak perasan pulak" Sindiran berbisa tu. Sedarlah diri dan ruang. Kita perempuan. Melayu penuh adat. Malu tu penting. Bila rasa malu dah menipis. Sopan? Jangan harap. Selalu dengar ayat begini. "Bukan ada orang nak kat aku pun" Macam mana orang nak kalau perangai...???

Okey tu je bebelan petang hari. Mahu outing dengan kembar. Ada je kerjanya. Aku baik hati. Oh nak pergi mana? Adalah. Kang ada orang ikut pulak. Zaman sekarang bahaya wooo!!!

Post by,
Miss Ran 

2 comments:

Tasha said...

relax.....jangan tegang sangat. nanti urat putus pulak

Miss Ran said...

tak tgang aih
td nk cte bnde lain
lain y dtaip

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers