CORETAN TERBARU NADH

Kecewa

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Tolong cantumkan hati saya!
Kadang bila kecewa kita menangis, tapi kalau tak dapat menangis apa kita nak buat? T_T

14 comments:

reenapple said...

menulis. luahkan rasa kecewa itu dan kamu akan lega. Aku selalu buat cam tu..

Teenager Housemaid said...

kalau saya tak dapat nak menangis saya hanya akan tidur..
kadang2 bila kita terlalu kecewa, kita sangat penat hinggakan nak menangis pun dah tak larat..
kita hanya ingin berehat...

nabila azmi said...

kalau sy..nanges byk2...pastu gi amik wudhu bc yasin then trus tido..sebb kepl akn sgt33333 pening..huhuh

maszull said...

assalamualaikum iffah..menangis la sepuas-puasnya hanya dgn tangisan dpt melegakn segala2nya...;)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

gi rehat...moga akan reda perasaan tu.

kiera'sakura said...

menjerit!!!! hihihihihi :p

Nong Andy said...

Berdoa.. dan ambil wuduk. tenangkan diri... Mohon padaNya dengan sungguh2 tak kira di mana saja berada..
(aku dlm kereta smbil drive pun kadang2 bila runsing, sempat berdoa- bukan dlm hati tau.. siap cakap besar2 lagi-yalah sengsorang-hanya aku dan DIA saja yg dengar)

selain tu.. kalau kepala tetap serabut.. aku paksa diri tidur!!

menulis juga salah satu medium utk melepaskan apa yg berbuku di hati.. sebab tu diari di perlukan haha..

Aziela said...

Ada berbagai-bagai tahap kecewa. Mungkin kalau ke tahap yang paling tinggi, teruskan luahan hati dengan tangisan. Kemudian, ambil wuduk, pilih satu surah dan baca. Mungkin surah Al-Mulk, mungkin Al-Waqiah, atau sekadar surah Al-Kautsar. Baca pula terjemahannya. Insyaallah, kalau pun x hilang dan pulih, hati akan sedikit sembuh.

Alieza Dayasari said...

bila kecewa dn kita tak nangis. itu petanda kita seorang yg tabah menelan kepahitan. bravo...

dulu sy nangis kawan sy tipu sy. skrg dah tak kesah.. sbb manusia mmg begitu dan dah boleh terima. cuma lepas ni kena berwaspada.

Boni JLL3 said...

kita berdoa agar dikuatkan hati kita ni...

.........cP~ said...

Salam.

Kenapa tak dapat mengangis? Take your time. kalau boleh nangis depan seseorang lebih lega kot dari nangis sorang2.

deno said...

menangis je cara luah perassan kalau sedih dan kecewa..

Cik Pulau said...

citer kat blog.. tapi... ai prefer nangis and luahkan.. ^^

Anonymous said...

MENGadu DEngan ALLAH.DiSAMPing Tu PERBAnyakkan ZiKir.INSYAALLAH MUNgkin KEKECEwaan Tu BERTukar MENjadi PEMBakar SEMAngat DALam MENEMpuh UJian KEHidupan :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers