CORETAN TERBARU NADH

La Tahzan: Separuh jiwanya pergi

Kadang sedih kita hanya kita yang mengerti. Orang luar bisa berkata namun tak bisa merasai kepedihannya. Kita berusaha sehabis daya, akhirnya kecundang juga. Salah siapa? Kadang rasa mustahil dengan hakikat yang sentiasa mengejutkan. Ya, sangat terkejut.

Usaha dan gagal itu selalu terjadi. Bukan aku tak rasa. Bukan dia tak pernah rasa. Tapi situasinya tak sama. Sakitnya tak mendalam. Lukanya tak separah ini. Usaha untuk bersama namun gagal akhirnya. Jodoh tiada. Mudahnya manusia mengatakan sebegitu tanpa rasa.

Padahal kita yang alami seakan berputus asa kerana separuh jiwa telah pergi. Pergi bersama angan-angan bahagia. Ku sangkakan panas hingga ke petang. Rupanya hujan di tengahari. Sakit. Teluka. Kecewa. Sengsara. Serpihan jiwa terlerai di muka bumi. Sedih bukan kepalang.

Biarkan saja hati menangis hingga ia tenang. Kerana segalanya yang berkaitan perasaan memang sukar diubati. Walau sakitnya sungguh terasa, percayalah tetap akan ada pelangi di hujung nanti. Tetap akan ada hasilnya andai usaha beserta doa tetap utuh setia menemani. La tahzan buat mereka yang kecewa dan merasakan separuh jiwanya pergi. T.T
Nota Iffah: Ikan Kaloi berjaya buat orang lain tertanya-tanya tentang misteri si Ikan Kaloi.
Published with Blogger-droid v1.7.4

12 comments:

kiera'sakura said...

menangislah klu itu yg boleh bagi kepuasan kt diri

Aien Alien said...

diri sendiri lebih memahami luka hati sendiri. lama2 akan sembuh juga...biar masa menjadi ubat.

ahsfantasy24 said...

Tuhan sediakan yang lebih baik..
insyaallah, mohon jgn bersedih, kawan..

cimöt said...

aku percaya bila sedih tu nangis saja ubatnya...

Aziela said...

Kalaupun tiada pelangi, sekurang-kurangnya sinar mentari itu pasti.

reenapple said...

ya... pelangi tetap akan muncul 1 hari nanti.

#asala ku rasa entry ni dekat dgn aku.. =)

AsyieqiN Rkey said...

separuh jiwa pergi?

bangunlah dengan separuh lagi..=)

Boni JLL3 said...

betul tu.. sakit disebabkan perasaan sangat2 menyakitkan... seolah2 tak ada ubat

Nong Andy said...

sakit perit.. segala-galanya menyakitkan.. 'Tika' itu serasa hati di tikam-tikam. Dan bila menoleh pada 'rasa' yg pernah di rasai.. dan ingat kembali. seakan mengerti kepedihan insan lain yg sedang merasainya.. Sembuh itu hampir pasti.. tapi parutnya akan jadi kenangan mendalam sepanjang hayat... jangan lupa.. luka juga menghadiahkan kita ketabahan.

*Ikan Kaloi.. misteri nusantara betul la :p

Alieza Dayasari said...

Menangis boleh melegakan. pernah ada kawan tipu saya. selindung mcm2 buat cerita mcm2 nk tipu saya. saya tahu.. dn setiap mlm nangis. depan dia boleh gelak tawa.

maszull said...

assalamualaikum iffah....bila dlm keadaan yg menyedihkan akan terasa begitu n rasa kehilangan itu kita kena juga hadapinya...:)

Anonymous said...

SEParuh jiWAku DiBAWa PERgi.EHEe :)

**TAk ADa APa YANg MiSTEri.KALau ADa PUn,iKAn KALoi YANg PANdai MENaip :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers