CORETAN TERBARU NADH

Maafkan Kak Ngah!

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Aku sedih. Sorry Atuk. Tak niat buat atuk terasa macam ni sekali. Rasa bersalah sangat. Puisi ni ditujukan untuk aku. Sangat sedih membacanya T__T

"Apalah daya diriku ini
seringkali disalaherti
bukan niat untuk membuli
apatah lagi untuk mengguris hati
ku cuma ingin bergurau senda
mengubat hati yg duka lara
tetapi tidak semua dpt menerima apa yg kulakukan
kerana mereka tidak mengerti apa sebenarnya
hatiku merasa
ku faham perasaan mereka
marah,geram,kerana dperlakukan sedemikian rupa
sering mkn hati,terasa
namun mereka masih terus berbicara
kerana ku tahu hati mereka begitu kuat
tidak mengapa
aku sedar diriku siapa
nampak muda,namun ku tahu diriku sudah tua
sehingga aku digelar seorang datuk tua
tidak mengapa,tidak mengapa
aku masih lagi sedar diriku siapa
maafkan segala perbuatanku
walau ku ingin terus membuli
hakikatnya aku hanya ingin bergurau senda
namun ku tahu mereka tidak suka pada caraku itu
tidak mengapa,tidak mengapa
aku masih sedar
maafkan perbuatanku
aku yang banyak bersalah padamu
dulu kau tidak mengenali diriku
sehingga kau utuskan surat terbuka buatku
aku terima kehadiranmu dlm hidupku
ku tahu kau gembira dpt mengenaliku
namun kini kau sudah tahu diriku
diriku yang seringkali membulimu
geram,sering mengguris hatimu
maafkan aku,maafkan aku
maafkan segala perbuatanku
mungkin perginya diriku
akan menceriakn hidupmu
tidak mengapa,tidak mengapa
aku sedar diriku siapa
kerana aku seorang datuk yang tua
maafkan aku..
mungkin kepergianku
membawa seribu keamanan
maafkan aku,maafkan aku
buat dirimu,maafkan aku
aku seringkali mengguris perasaanmu
maafkan aku wahai dirimu
semoga engkau segera sembuh
sembuh dari luka luar
mahupun juga dalamanmu
ku doakn & terus berdoa
semoga wahai dirimu sentiasa kuat
sentiasa diberi kekuatan utk menempuh dugaan hidup
sentiasa sihat,sentiasa gembira
biarkan sahaja ku di sini
melihat senyuman yg terukir di bibirmu
dari jauh
cukuplah bagiku dirimu merasakan bahagia
setelah ku melangkah pergi
maafkan aku.."
Nota Iffah: Atuk, sangat menyentuh perasaan bila baca. Maafkan cucumu ini. Bila baca teringat perkenalan kita. Seronok kenal dengan atuk. Tak pernah pun terlintas nak makan hati dengan Atuk. Entri yang tu gurauan semata. tak berniat pun nak sakitkan hati mana-mana lelaki yang ada. 

Gurauan atuk buat Kak Ngah tersenyum gembira. Marah pun sebentar cuma. Keprihatinan Atuk buat Kak Ngah rasa lebih bernyawa untuk hadapi pelbagai masalah yang lain. Akhir kata, Kak Ngah menyusun 10 jari yang tak cantik meminta maaf secara terbuka kepada Atuk Ninja. Harap atuk dapat maafkan kekasaran cucu dalam bicara, gurauan. MAAFKAN KAK NGAH!!!

Ps: Dia gembira, aku gembira.

7 comments:

cintailmu89 said...

atuk?

Unknown said...

atuk ninja?..ek..klu ke ne..

panjang xnak baca..last je baca...

maszull said...

assalamualaikum iffah ....atuk ninja????

mesti atuk maafkn iffah kn...:)

D'ya Marshmello said...

miss my atuk, by the way sajak yang menyentuh hati dan perasaan, sob3

JOM SINGGAH & KOMEN : Drama Cinta Elysa Syok Habis !

Hello Hello said...

atukk

aamalinaazman said...

opah harap atok bace
emmm
kak ngah suh la die bace tawwww
emm

opah x leh tido semalam pikir pasal ni
wuwuw
sedih.. =(

aDisH.sHidA said...

atuk ninjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...ehem ehem...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers