CORETAN TERBARU NADH

Cinta tiada lampu isyarat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kenapa aku bangkitkan isu cinta pagi-pagi ni? Sebabnya aku ada baca quotes cinta kat blog kawan aku.

I wish falling in love has traffic light too, so that i would know if I should go for it, slow down and stop.

Cinta tiada sekatan. Tiada lampu isyarat merah tanda berhenti. Jangan bercinta dengan orang tu. Tak ada. Maka kitalah yang kena kawal emosi, kawal hati, kawal nafsu untuk cinta. Kalau cinta ada lampu isyarat pun korang tetap nak langgar kan? Sebab traffic light kat jalan pun kadang kita langgar. 

Jadi berpeganglah pada al-Quran dan As-Sunnah. Tu je lampu isyarat yang terbaik. Bukan untuk cinta semata tetapi untuk kehidupan kita menuju jalan diredhaiNya. Sekian.

Ps: Dia tak percaya aku memang sweet.

11 comments:

Unknown said...

aku pon tak caya ko sweet

Sunah Sakura said...

yup, betul tu yu..

Unknown said...

aslkm..mf btnya..kamu ada komen di entri testimonial sy ttg sy perlu baiki blog.jd blh bg pndpt sikit x apa yg sy perlu buat utk baiki blog tu?hrp dpt bntu sy..tQ..

Cik Pulau said...

cinta???
belom masanya..
errr..

Juliet_iRa~" said...

wuwuwu..

msti ngah sakan bercinta ni sbb asyik ckp psl cinta je..wuuwuw..;p

nila?tgk muka kenal kot..xigt nama korang..rmai sgt..huu

saya cello191 said...

kalau dh b'cinta..ada traffic light warna merah pon langgar~~

Lia Irdelia said...

hahaha..
satu peringatan yang bagus..

Unknown said...

hmm menarik.. memang takde lampu isyarat atau signal :)

Faaein Talip Roy said...

cinta... mana boleh ditahan-tahan..

Kira Sakura said...

ye btol..

hati kdang2 mmg slalu terbuai2 dgn emosi.. berbalik la pada yg asal

Eera Shera said...

so sweet..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers