CORETAN TERBARU NADH

Kepadamu aku terus terang

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Tetiba melayan lagu Radja. Apakah? Kadang lagu sangat membantu dalam kehidupan kita. Aku ambil sedikit lirik buat jadi pedoman.


Cinta datang dari tuhan
Yang tak mungkin ku hindarkan
Karna aku manusia
Yang pastinya butuh cinta
Kepada mu aku terus terang
Bahwa aku memang masih sayang
Demi kamu aku relakan perpisahan

Tengok. Cinta sememangnya dari Tuhan. Tak perlu kita nafikan fitrahnya. Tapi cinta yang menyeksa jiwa melalaikan hati merosakkan mida amatlah perlu dijauhkan. Ingat! Cinta takkan bisa dipaksa. Bila hati dah kata tak nak, pujuklah sekalipun takkan dapat.
Yang penting berterus-teranglah dengan seseorang kalau tak suka. Tak payah bagi harapan. Memanglah hati sakit nak terima kenyataan tapi lagi sakit bila dia dapat tahu kita menipu. Kalau betul dia sayangkan kau, dia pasti lepaskan kau pergi.
Ingat, cinta tak semestinya untuk dimiliki. Kita usaha, kita semai rasa cinta tapi tak berjaya. Bukan salah dia, bukan salah kita. Bukan juga salah cinta. Bukan salah sesiapa sebab kita kena percaya pada qada' dan qadar. Kalau benar dia jodoh kau dia tetap akan jadi milik kau secara sah.
Ps: Terasa dia seperti tak matang.

10 comments:

aamalinaazman said...

cinta ibarat imbuhan embun tiap2 pagi..pasti akan datang tiap pagi..dan hilang..esok datang lagi dengan imbuhan yang baru =]

Asyikin said...

dear, kalu ada jodoh takkan kemana :)

Unknown said...

tak salah untuk mencinta.sebab itu lumrah manusia. kalau benar tak suka,katakan saja sebab kita berhak untuk tidak terima cinta

Luqeem™ said...

betul. cinta akan bersinar n mekar sekira ianya datang dari hati yang suci menerima segala ujian, pasti harapan yg dicurahkan tak akan disia siakan..:)

Kira Sakura said...

cinta hadir tanpa dipaksa..

jadi tak perlu memaksa org lain terima cinta kita...

budak penjara said...

tersilap cinta...penzinaan mata,penzinaan hati berlaku..awas..

Niena Muhammad said...

betul.. hmm,, cnta tu dtg dari Tuhan. sebut psl jodoh nie, walau beribu batu terpisah sekalipun, jka dia milik kta..tetaplah menjadi milik kte

Elly Jade said...

sangat betul...kdg2 kite semai 2 tahun,x tumbuh2 pun 'pokok' tu
sedangkan org laen guna benih yg sama,'pokok' tu terus tumbuh dlm masa 1 bulan je
mungkin org yg tanam 2thn tu x cantik..
dan org yg tanam dlm masa 1bulan tu,cantik orgnya...
waaaaaaaaa

Nong Andy said...

Wah creative! lirik lagu pun bleh jadi n3, nak kupas lagi sikit boleh?

org yg suka bagi harapan kat org lain ni suka simpan peminat. Dia suka kalau ramai yg suka dgn dia.. tamak! yg ini dia nak yg itu dia xnak lepaskan! ATAUPUN.. sebenarnya dia tak tahu pilih yg mana satu.. sebab adakala HATI.. hati kita sendiri pun kita tak faham.. Keliru. Yg itu kita suka.. dan yang ini kita sayang.. sebab tu la CINTA ni penuh dgn rasia.. Kita selalu berusaha nak bongkarkan rasia ni :)

* Cinta juga umpama bunga.. mekar dan segar ketika baru berputik.. tapi lama2 ia boleh pudar dan terkulai terkulai layu. Ada tips tak nak refeshkan cinta hihi-Sory Iffah i did it again! comment yg maha pjg :D

fRaMe+LenSeS said...

setuju. dah tak suka habaQ la. senang. :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers