CORETAN TERBARU NADH

Teknik memulakan perbualan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Aku biasa dengar orang selalu nak ajak borak guna teknik ni. Aku bagi contoh diri aku jelah.

Situasi:

A: Tangan kenapa?
B: Accident kereta.
A: Bila kena?
B: Sebelum raya.
A: Orang mana?
B: Kajang.
A: Jauh merantau.
B: Belajar kat sini.
A: Tiap hari berulang ke?
B: Taklah. Kan cuti sekolah.

Aku malas layan dia. Terus dia tak nak borak dengan aku. Teknik ni biasa orang guna. Nampak tangan berbalut terus tanya. Selalu orang mulakan perbualan akan tanya pergi mana? Orang mana?

Cubalah tukar ayat tu. Jadi kreatif sikit. Asyik tanya benda sama buat orang yang ditanya malas nak melayan. Haha aku dah bosan dan tak ada mood nak berborak. Dengan asap okok berkepul.

Contoh pertanyaan yang lain sikit:

Ada pakwe?
Suka makan aiskrim tak?
Balik naik bas ke?
Ni apa? (Konon masa tu tengah pegang buku ke tab ke)

Haha ada ke berani tanya lain dari biasa? Aku tau mesti tak ada orang nak buat taktik macam ni. Soalan merepek :-P

Ps: Dia nak menang jugak tu.
Published with Blogger-droid v1.7.4

12 comments:

fRaMe+LenSeS said...

ahahaha. buleh nak tanya. nadh selalu guna jam. weee~~ :P atau pun bila sama2 tunggu bus. nt mula la idea merepek keluar. hihihi

Asyikin said...

hahaha, kalau tetiba tanya ada pakwe ke tak, confirm kena lempang kat situ jugak. ekekeke

nini said...

pernah kena.....ada sorang mamat tanya da ada pak we ke....terus blurrr...hahah

Unknown said...

cuba la tanya soalan best sikit....^^ Dah makan ke?? juh, makan lunch... :D
Eza akan jawab :KFC boleh? take away :P

Anonymous said...

haha
bagus la tnya..
tnda prihatin!
hehehe

dah followed blog nieyh!

Nurul Iman Rosman said...

hahaha.

kalau tanye mende elok takpe jugak.
kalau dah mengarut mcm nak kena hempuk je. ;p

zahidah seran said...

ada pakwe??

hahaha..
memang daring soalan tu siapa berani tanya...
boleh jadi calon eh?

Unknown said...

kalo kite yg mujlekan bulih? ahak ;p

Eera Shera said...

cube la tanye, dah mkn? nak saya belanja? haha

Dayang Deno said...

hihi... deno pun biasa kena tanya mcm tu, jawab je la kang kecik ati pulak.. lebih2 lagi masa muka deno bolat mcm belon tu, kalo pegi mana2 mesti org tegur nape muka mcm tu... haaaa masa tu mmg malas nak jwb... hik2 :)

Areyoudys said...

as salam..
ada lah..berani tak berani je. kalau sekadar nak borak kosong tu, kurang minat.

cuba tanya..
"hang munafik ke, kafir atau beriman?"

mungkin responnya lagi laju dari ayat2 kat atas..huhu..

aamalinaazman said...

kakakkakaka
kak ngah2
layan jela
kot2 die nak belanje pizza kan
hehehee

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers