CORETAN TERBARU NADH

Cerita nafsu membawa derita

Google
Okey gambar ilusi semata. Contoh timbunan coklat. Aku ingat nak beli semua. Ikutkan nafsu banyak lagi coklat nak ditibai. Tapi bila aku fikir rasional. Aku buang separuh. Tetap banyak. Sila marah aku.

Bila kita ikutkan nafsu apa jadi? Duit melayang. Mungkin akan membazir sebab tak tahu siapa nak habiskan semua coklat dan jajan kan? Nampaknya aku kena buang lagi.

Bila kita bertuhankan nafsu, yang buruk kesannya tak diambil peduli. Yang penting dosa ditolak tepi. Lupa hukum Allah. Kita jugak akan menderita kelak.

Sebelum apa-apa yang membuatkan kita jadi menyesal baik fikir secara rasional. Bijak bertindak. Nafsu tu kawan syaitan. Syaitan suka kita buat benda tak elok. Aku dah cuba kawal nafsu aku. Korang macam mana pulak?

Ps: Dia tak macam ni.
Published with Blogger-droid v1.7.4

12 comments:

Anonymous said...

huhu..nafsu oh nafsu..

Hanim Irsyad said...

kena kawal unutk kebaikan diri :)

http://irsyanim.blogspot.com/2011/11/ciri-ciri-lelaki-yang-boley-dibuat.html

Lydia Miza said...

banyak nyer???

blh wat stok sebulan.jgn di buang dik, bkn basi pun

budak penjara said...

itulah org ckp..berperang dengan nafsu lah paling susah

Luqeem™ said...

emosi dikawal nafus..
control emosi, dapatlah conrol nafsu :)

Unknown said...

biar iman dan taqwa jadi driver kita..

aamalinaazman said...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

dengan sekelat ni tamo tensen2 dah taw =]

syg die!

ILA HonEyBuNNy said...

ya...hati2 kena nafsu...

bila nafsu kawal kita..habis la..hehehhe

syakirahmn said...

kadang terikut nafsu jugak T__T

Nong Andy said...

haha.. iffah. nafsu paling susah nak kawal.. selalu terlanjur mengikut nafsu. mcm tu la manusia

Anonymous said...

dah banyak macam tu, bersedekah pada kawan kawan ler. :D

Eera Shera said...

sukanya coklat...yummy!!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers