CORETAN TERBARU NADH

Bercakap dengan diri sendiri

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
gugel
Bila sedih kita diam
Masa tu kita bermonolog dalam hati

Bila suka kita diam
Sebab kita tengah cakap dengan diri kita

Bila marah kita diam
Sebab diri kita halang untuk cakap kata-kata makian

Bila stress kita diam
Sebab otak tak mampu meluahkan 

Jadi tak ada salahnya bercakap dengan diri kita. Biarlah orang nak kata kita gila. Sebab setiap orang perlukan masa untuk bercakap dengan diri. Muhasabah diri. Itu normal. Selamat bermonolog dalaman.

Ps: Dia suka cakap dengan diri sendiri.

12 comments:

Lia Irdelia said...

kadang2..
Monolog dalaman itu perlu..
:)

Not Specified said...

Saya suka bercakap sendiri bila sedih. (:

sea_lavender said...

bermonolog itu penting buat diri msg2~~ dalam proses memuhasabahkn diri..Insya-Allah...

budak penjara said...

x giler kn klu ckp ngn diri sndri??haha

Sya said...

ha'ah.. kdg2 sye monolog dgn diri sndiri tuk bgi smgt atau motivasi.. kdg2 utk gembirakn hati sndiri & mnyelesaikn mslh ;)

Niena Muhammad said...

ckp2 dgn dri sndiri lbih baik dari brckp dgn org yg tahu apa2

Asyikin said...

saya suka bork dengan teddy bear -_- *mcm tak betul je* hahaha

Sunah Sakura said...

salah satu cara untuk muhasabah diri...

aamalinaazman said...

heeeee
suke sgt2 la ckp dgn diri sendiri
heee

sebelom tido tu wajib!

Faaein Talip Roy said...

suka je cakap dengan diri sendiri..

Anonymous said...

aku selalu berbual dengan aku yang lain. :)

fRaMe+LenSeS said...

sllu wat. :D tapi kekadang tu suka meluahkan melalui tulisan. sebab tu macam cakap jugak :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers