CORETAN TERBARU NADH

Sewel

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Tengok! Ada lagi yang guna verification word ni. Aku dah ajar beberapa orang. Aku tegur secara berhemah. Ada yang dengar kata. Ada yang tak. Tapi bila tengok perkataan atas ni terasa nak buat entry.

Sewel. Korang biasa dengar? Lain tempat mungkin lain maksudnya. Bagi aku sewel ni merujuk kepada gila. Tak betul otaknya. Tapi ikut laras bahasa geng aku. Sewel tu lebih kurang sengal, bengong, gilo, bangang dan seangkatan dengannya.

Tapi kalau bukan geng memang diorang mungkin marah kita balik. Contoh;

"Kau cakap aku sewel? Terguris hati aku ni,"

Kan dah tak pasal nak memujuk. Aku tak suka situasi memujuk atas salah tak disengajakan. Aku tak reti satu hal. Kesimpulannya, gunalah laras bahasa yang sesuai dengan situasi. Jangan pakai taram je. Tapi aku dengan ibu pun terkadang sebut macam ni;

"Ibu ni. Nak mati ke hah?" Nada gurauan.

Ibu aku dah kenal anak dia macam mana. Kadang aku terlepas cakap aku akan cakap sorry kalau ibu terasa. Kalau tak buat dek jelah. Korang pulak?

Ps: Dia kadang sopan kadang menakutkan bahasanya haish!

11 comments:

Faaein Talip Roy said...

kadang2 best jugak layan yang ada word verification ni.. hahaha..

Efa Nur said...

xsuke jgkkkk word verification tuuu...sewel....~~

hehehe....

Unknown said...

a'ah..mengena sangat dah tu..ahaha

aamalinaazman said...

hahhahhaa
dan lagi budak ni curikk gambo SEWEL
hehheehhee

Unknown said...

setakat ni Eza masih boleh bersabar la dengan word verification ni..Hahahahaa.

K O R I E said...

haha.. nasib baik dia xletak u r sewel

# haha.. teknologi skrang semuanya mudah jea..

Eera Shera said...

geram bila nk komen kena buat mende tu..nyusahkan

Lea Isnawi said...

x suke word verification ni
leceh

Ku Azhar said...

style2..skrng nie dh bnyk yg kluar yg best2 :)

Cik Pulau said...

hahahahah....

Asyikin said...

word verification menyusahkan ! =.='

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers