CORETAN TERBARU NADH

Eh untuk kanak-kanak???

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Tengok tajuk dah boleh agak apa yang aku nak cerita. Eh bukan pasal zaman kanak-kanak. Mentang-mentang abang BEN tunjuk gambar zaman dulu. Aku pun nak menyibuk. Tak jangan salah sangka. Cerita ni dah basi sebab berlaku sebelum cuti raya Cina lagi. Aku balik rumah naik bas. Okey start buat cerita sedih pulak.

Seperti biasa aku akan turun kat Serdang. Al maklumlah itu je paling dekat dengan rumah. Jadi aku pergilah membeli seuatu kerana kelaparan. Makan pukul sepuluh pagi. Tapi sampai serdang 4.30 petang. Bayangkanlah perut yang mungil eh ada ke perut mungil? Hehe perosak bahasa. Aku pergilah beli jagung. Nyummi.

v
v
v
v
v
v
v
v
Inilah jagung yang di makan. Nyummi!
Tapi aku bukan nak cerita pasal jagung ni. Aku beli macam-macam jajan. Tahu tak jajan tu apa? Ala makan ringan erti kata lain JUNK FOOD. Hah yang bestnya aku beli air yang sedap. Tapi alangkah sedihnya hati aku bila pakcik itu berkata...Oh sebelum tu pakcik tu mengoratlah temuramah aku. Ceritalah dari A hingga Z. Aku bukan peramah tapi sekadar menghormati gitu. Apa yang sedih tadi? Jeng jeng jeng...

v
v
v
v
v
v
v
v
"Awak belikan untuk adik ya?" Pakcik.
"Hah?" Aku terkejut. Serius tipu!
"Banyak beli ni," Kata pakcik itu lagi.
"Aah untuk adik," Senyumku. Dalam hati?

Sumpah nak tergelak. Sebab? Air yang aku beli tu bukan untuk adik sorang. Untuk aku jugak. Alangkah tuanya aku. Baru terasa sedih. Salahkah remaja macam aku minum air ni?
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Sedap weh!
Tolong jawab, adakah untuk kanak-kanak saje??????????


Post by,
Miss Ran 

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers