CORETAN TERBARU NADH

Orang jiwang hatinya rapuh

Ada sahabat aku kata macam tu. Korang rasa betul ke orang jiwang macam aku ni hati rapuh? Mudah tersentuh dan menangis? Aku nak jawab. Takut dia baca entry ni senyap-senyap. Jadi aku cuba jawab versi aku.

Aku mengaku aku jiwang.

Aku mengaku aku berjiwa halus aka hati tisu.

Aku mengaku aku mudah sentap.

Tapi adakah itu menunjukkan aku mudah menangis? Kalau tersentuh hati pun susah nak menangis. Sakit macam mana pun aku tahan diri dari menangis. Adakah aku tak normal? Menangis dan wanita itu lumrah. Bagai aur dengan tebing. Jadi menangis tak dapat dipisahkan dengan wanita.

Tapi isunya sekarang sensitif tak semestinya mudah menangis. Ada juga yang terasa tapi dia tak tunjuk. Ada yang jiwang tapi dia tak mudah sentap. Ada yang nampak keras luarnya, rupanya kuat menangis. Jadi jangan buat kesimpulan terlalu awal. Sebab manusia dijadikan berbeza-beza. Mungkin akan ada persamaan. Tapi takkan serupa. Jadi aku bukanlah manusia jiwang yang kuat menangis seperti tohmahan sahabat aku tu ye.

Nota Iffah: mohon perhatian, En H. Saya tak cengeng. Misi awak gagal.
Published with Blogger-droid v1.7.4

6 comments:

Nong Andy said...

aku memang cengeng. terutama bila tengok movie hehehe.. Shinta adakalanya lap airmata aku masa aku nangis tengok citer sedih

" Jangan nangis k!" pujuknya. Cis.. potong stim aku tgk wayang jer budak tu ekekekeek..org tengah feeling2! dia pula buat muka comel dengan wet tisu lap mata aku, bukannya jadi kering. jadi tambah basah adalah ahahaha..

Eera Shera said...

cpt terasa, sensitif semua tu btul. sng menangis jugak tp kt blakang la. dpn2 buat2 cool je hahaha

reenapple said...

heee... betul3 betul3... tak semestinya, jiwang kena menangis.. daa... huhuhu.

#normal la perempuan,... tak semua perempun jiwang tak semua perempuan sensitif.. tapi bagi aku nirmalllah perempuan yg punya ego macam aku ni.. mahu menangis, tapi tahan je.. heheh

Gen2Merah said...

ya, memang betul. Tapi satu yang perlu kita tahu, bila tiba masanya kita juga boleh menangis kerana penangan cinta ini..

Cinta itu hebat, hari ini kita simpulkan orang jwang tu leceh dan mudah rapuh.. nanti bila Allah swt uji kita macam tu, baru lah kita tahu tinggi rendahnya langit.. Ya cinta itu hebat kan.. ehehe

Selamat pagi cikgu.. kejap lagi nak begerak ke sekolah (",)

kiera'sakura said...

Kadang kesedihan seseorg dipancar melalui senyuman yg mekar dibibir... myb dgn tsenyum die blh bgun lawan kesedihan.. tiap org kn berbeza;)

fizafantagirO said...

betul tu iffah, tak semestinya apa yang terzahir sama dengan batin .

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers