CORETAN TERBARU NADH

Segalanya atas dasar simpati

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Boleh ke kawan atas dasar simpati?

Boleh tapi kau tak rasa ke yang bila kawan kau tahu kau dengan dia cuma atas dasar kesian. Mesti dia rasa sedih. Sebab macam peminta sedekah pulak. Nak minta sedekah dari orang supaya kawanlah dengan dia. Tolonglah kawan dengan saya. Fikir apa? Kau melukakan dia pada akhirnya. Jangan! Jangan sesekali bersahabat atas dasar simpati. Macam pathetic je!

Boleh ke terima seseorang atas dasar simpati?

Macam biasa boleh je kalau nak. Tapi dua-dua terseksa nanti. Kau terima dia tapi hati tak ingin. Tak rela. Dia pulak macam terhegeh-hegeh. Lepas tu gaduh dan putus. Kau nak ke pengakhiran macam tu? Sebab simpati kau sekarang dah boleh jadi anak panah yang menusuk jantung dia kelak. Fikirkanlah!

11 comments:

reenapple said...

mengetahui semuanya ats simpati memang menyakitkan.. =(

kiera'sakura said...

sebab tue dalam sesetengah hal kita kena jadi kejam sbb xnk lukakan hati mereka satu hari nanti...

aDisH.sHidA said...

sahabat lah dengan seikhlas hati bukan atas dasar simpati

Puan Besar Shag Yahaya said...

Rendah gila rasanya maruah diri bila orang kawan dgn kita sebab kesian, simpati.

Kira Kekuri said...

huhu. kes berat ni. tpi jgn heran sbb benda mcm ni mmg wujud punya

Rozuan Ismail said...

macam tak ikhlas plak terima atas dasar simpati kan

Eza Boom Boom said...

tak nak la atas sebab simpati. kalau ada pilihan yang lain, better la tak yah kesian2.. kan awak? huhu.

Nong Andy said...

aku pernah berkawan atas dasar simpati. ye.. aku simpati dgn keadaan dia. kesusahan dia.. tapi? ala.. bila kita buat baik kat org.. terlebih-lebih pula dia nak ambil kesempatan dgn kita. ah.. betul kata org.. buat baik berpada-pada hehe...

*simpati boleh jadi cinta? er.... ntah hehe..

Woofer Storm said...

semua terpulang kat anda,nak kwn mcm mana..nak ke tak semua jawpan ada kat anda..

#kadang2 apa yang ucapkan orang susah nak percayakan..selamat mlm iffah..

Anonymous said...

BETul tU,Tp Kan ADa GAk BERkawan BUKan ATAs DASar SiMPAti PUN GAGal SEPerti APa Yg SAUDari MAKsudkn.
PALing SEDih DALam 1 FAMily Yg SEMEmangny PERLu Ada RAsa SiMPAti PUn KDg2 Timbul SENGketa .
MAAf MELALut SUDa.Ehe.
Apa PUn JGN PUTus ASa WAt PERKara BAik SEBab UJian iTU MELiputi KESENangn & KEPAYahan.

efa nur said...

owh..bersimpati bile baca entry nie..hehehe yg penting, berkawan kena ikhlas..kannn :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers