CORETAN TERBARU NADH

Sakitnya hati ini tapi aku

Pernah dengar lagu benci tapi rindu? Sesiapa yang minat Mila Af mungkin tahu. Lagu selalu memainkan peranan penting dalam emosi seseorang. Contoh bila kita sedih, mesti dengar lagu sedih kan?

Pernah tak rasa sakit hati tapi dalam pada masa yang sama rindu? Sakit je tengok dia bahagia dengan pasangan hidupnya tapi rindu membuak-buak terhadap dia. Susah kan perasaan macam ni? Biasa ni cinta sebelah pihak.

Sadisnyalah. Tapi dah kalau tertulis dia bukan jodoh kita. Takkan nak paksa. Yang merana hati kita jugak. Aku faham perasaan tu. Tapi cinta dan perasaan tak boleh dipaksa. Sangat-sangat tak boleh. Jadi cubalah terima hakikat walau sepahit hempedu.

Ingat cinta bisa membahagiakan dan juga bisa menghancurkan. Jadi pilihlah cinta yang membahagiakan. Jangan seksa diri meminta cinta yang tak sudi. Sedih tapi terimalah hakikat yang cinta bukan milik kita dan semua harus berakhir. Kuatkan hati untuk misi mencari cinta Ilahi kemudian masa itu akan tiba apabila cinta yang sejati datang menjelma nanti.

Ps: Dia dah tekad.
Published with Blogger-droid v1.7.4

9 comments:

Nong Andy said...

Hakikat sungguh menyakitkan!

H.J said...

tak nak komen!

ijA said...

hmm.. xthulah cinta2 ne..xbercinta pun..

JIJI YU said...

hurm.

maszull said...

assalamualaikum iffah...InsyaAllah mudah2an hendaknya...:)

reenapple said...

aku pernah alami.. sakitnya memang tak terperit..

keep smiling no matter what happened

aimie amalina said...

hurmmmm..
oaph nak buat entri pasal cinta gak lah
heeeeee



p.s: kak ngahhhh..sedih lagi keee? tamo na.. ingat opah nii..hehee..mesti epi! =]

Luqeem™ said...

Slalu je rsa cmni bila rasa dri direject..tp tbahkan hati mgkin dia bknlah plihan Allah untuk kita..sntiasa brharap kpd Allah jgn hrap kt org tntg cinta.

shahani... said...

perit sgt2...huhu...x p la,x da jodoh...
:(

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers