CORETAN TERBARU NADH

Manusia dan lupa

Assalamualaikum.

Aku tetiba banyak idea. Tapi aku akan publish sikit-sikit. Biasalah idea bukan selalu datang. Terpulang cara kita nak uruskannya. Eh melalut lain pulak. Tak kena dengan tajuk.

Lupa. Sinonim dengan manusia. Kenapa lupa? Sebab apa boleh lupa? Orang selalu kata banyak makan semut. Mungkin jugak. Haha tapi aku tak nafikan aku pelupa. Yalah normal kan bila kita lupa.

Contoh semalam. Aku lupa yang aku ada temujanji dengan fisioterapi 2.30 petang. 2.30 petang baru bersiap nak keluar. Saja keluar lewat sebab ingat nak mencuci luka je. Oh buat pengetahuan korang luka aku macam dalam entry ww tu.

Sesiapa yang lupa cepat-cepat buat reminder. Jangan suruh orang ingatkan sebab orang pun selalu sangat lupa. Serius. Kalau ada ubat penyakit ni bagitaulah aku. Nyaris kena marah sebab lambat. Aiyoo. Siapa pelupa? Mengaku cepat.

Ps: Dia pelupa ke eh?
Published with Blogger-droid v1.7.4

9 comments:

aimie amalina said...

opahhhhhh!
dah nama on opah kan
ish2

kekekeke
ayooo kak ngah, buat reminder len kali hokeh =]

budak penjara said...

klu org laki lupa tu..biasa la..baru cool...hehe

mas saari said...

setakat ni ingatan akak masih kuat... jaranglah lupa ni!

Luqeem™ said...

mnum susu n madu je xnk lupa ni..hee..

best x fisioterapi?

thaqibzaki said...

saya pelupa. -,-!

msredcheesecake said...

Akak selalu terlupa nak makan... Hheee... Itu tipu...

Len kali jgn lupa appoinment doktor.... Nak cepat sembuh kan?

Oh Oeya said...

Jom makan kismis 21 biji setiap pagi sebelum sarapan sayang ;-)

Reminder dlm handphone berserta alarm pun membantu :)

Nong Andy said...

Aku pon pelupa la Iffah... dengan muka tak malu aku angkat mouse mengaku! :p agaknya memang byk makan semut hehehe..

Asyikin said...

hahaha, jangan amalkan selalu nanti orang tak suka :) buat reminder cepat2 !

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers