CORETAN TERBARU NADH

PART 3: Cara hilangkan sedih

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Bila sedih aku menangis. Bila menangis berlebihan akan sakit kepala. Bila sakit kepala apapun tak boleh buat. Bila semuanya terjadi aku akan cari panadol. Bila telan panadol mesti sekali air. Bila dah makan panadol kena tidur. Bila tidur barulah kepala ringan balik.

Jadi untuk mengelakkan aku jadi pengguna panadol yang tegar ialah makan benda manis. Seperti coklat, gula-gula. Minum air sejuk yang manis. Makan dodol? Erk tak. Haha

Abaikan segalanya kecuali coklat
Oh sedap sungguh coklat black forest. Kalau dulu aku asyik makan hazelnut je. Tapi sebab sekarang keadaan tak mengizinkan makan kacang dan kacang dan kacang. Takut kulit gatal. Aku tak sanggup. Korang bayangkanlag kita gatal kat bahagian luka. Macam mana nak garu? Habak mai sat?

Apapun korang rasa. Coklat mungkin penawar. Sebab bila hati tengah kucar-kacir memacam kita fikir. Bila makan kita dapat fokuskan kenikmatan sesuatu. Jadi hati tak fikir ke arah kesedihan tu lagi. Yang penting ikut koranglah. Aku bagi cadangan je. Opahnya cadangan sebenarnya. Haha =p

Ps: Dia aku tak tahu.

13 comments:

Addin said...

chocolate penghilang stress addin :)

Nazz@Purple said...

memang berkesan..

Cik Bambam said...

suka jugak.. :P

.........cP~ said...

Coklat..kalau rasa tertekan otomatik rasa nak makan coklat.. :)

p/s: susah2 dahulu, moga senang2 kemudian.kerja oh kerja.. hehe

mas saari said...

akak suka cari ni, memang boleh hilang sedih dan stress!

Asyikin said...

HAHAHA, makan je kan. kita senang tidur je, malas nak fikir-fikir :)

najwa napatah said...

tengah sedih ptus cinta..mmg najwa rse nak mkn coklat tp diet la plak.hurmmm.

YNA said...

bila sedih dan stress lebih suka kuar jenjalan :)

Eera Shera said...

smlm sakit kepala gile..punya la bersusah payah tahan diri dari telan panadol..bejaya gak akhirnya ;)

ps:suka jugak hazelnut..huhu..

Syana said...

wah. kena jadi penjual coklat la lepas ni. hakhak =D

kiera'sakura said...

sgt best bila garu tang luka tue... hahahaha...

mkn coklat nie dlu2 jer akak buat, la ni tak dah.. :D

SoLy SoLicious said...

coklat !!! feveret !

aimie amalina said...

weeeeeee=]
ehem2
patot asik terbatuk je ha
hehehehe


hayoooo..blaja molek2
tamo stresss2 okeh
ase stress je, sumbat je coklat okeh..
tamo pk memukan yeee!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers