CORETAN TERBARU NADH

Menu hari raya

Tengok durian gemuk sebelah Ecah. Jeles tak? Aku kekenyangan. Baru sudah makan durian yang sangat banyak. Penuh perut dengan berbelas ulas durian. Minat yang mendalam terhadap raja segala buah.

Menu hari ni kuzi ayam dan roti jala. Makanan wajib tiap kali raya. Kuzi tu manis. Orang kelantan taulah makanan ni. Lepas tu ada rendang daging, nasi impit dan kuah kacang bersama sambal goreng jawa. Campuran selangor dan kelantan punya menu.

Balik kampung makan lodeh dan nasi impit. Tengah kosongkan perut nak makan sup tulang korban. Sedapnyalah. Korang apa menu hari ni? Dapat rasakan kehangatan raya. Semua raya meriah je rasa. Mula pergi solat lepas tu sesi makan. Lepas tu bersalaman dan akhirnya bergambar. Yeah. Dah jadi rutin. Korang apa agenda raya ni?

Tapi bagi yang diperantauan jangan sedih-sedih. Adik dan abang aku ada kat India berdua. Rayalah dua orang tu. Sebab india kan tuhannya lembu. Tak dapat nak buat sesi korban kat sana. Sadis kan? Mad, Ajimah selamat hari raya. Oh tak lupa abang ipar yang beraya kat Sarawak. Korang ni seronok skodeng blog I?

Ps: Dia mengada. Pagi-pagi dah buli aku. Grrr
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

aimie amalina said...

waaaaaaaa
jelesssss nyeeee opaaaahhhhh!
tunggu ah balik kg nnti
balas dendam makan duyan
hehehe

sedapnye menu2 rini ye =]

ijA said...

durian..sedapp..

raya macam x raya bagi kita..

maszull said...

assalamualaikum iffah...alamak besarnya buah durian tu...beraya mkn buah durian...:)

deno said...

wahhh!!!! duriannn!!! peberet deno tuhhhh.... tapi bulan nie pokok sebelah umah tak luroh la durian... heeee.... best2.... :) slamat hari raye ipah!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers