CORETAN TERBARU NADH

Pulut dengan serawa durian

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Google
Kisah di negeri Che Siti Wan Kembang (Kelantan)

Mok Ja: Jom, sape nak ikut Mok Ja gi make gulaa?
Kami: Nak nak nak! 

Terus bersiap. Masa tu memang balik kampung setahun sekali. Jadi dialek kelantan memanglah tidak difahami. Setibanya kami di sana. Kami dihidangkan serawa durian dengan pulut. Kami pun makan dengan sedihnya. Ingatkan dapatlah makan gulai kawah. Sekali???

Kesimpulannya, 'gulaa' tu macam pergi makan kenduri aka 'bekwoh'. Jadi terpulang kat orang tu nak hidang makanan apa pun. Selalunya adalah gulai kawahnya. Sedap okey. Kawan aku yang negeri sembilan berminat sungguh dengan gulai kawah. Kenangan menggamit jiwa bila ibu rajin masak serawa durian dan pulut.

Ps: Dia reti kecek kelate. 

14 comments:

SoLy SoLicious said...

make gulaa sedaakkk !!!

Eera Shera said...

paham je tp x reti nak kecek klate huhu

Lea Isnawi said...

mkn cmni cepat muak

lea suka makan dengan santan k0song+durian+gula+pulut

sedap!

mas saari said...

waaaaa...lamanya dah tak makan serawa durian ngan pulut!!

ciK LyndaWawa said...

kuah tu nampak sedaplaa....

QasehSuci said...

sedapnya...best

kiera'sakura said...

akak x mkn deyan... :p

**rase mcm dpt teka jer sape dia tue...hihihi

Niena Pengembara Ilahi said...

baru terlintas nk mkn benda nie tadi... susahnye hidup bujang cenggini... :/

Faaein Talip Roy said...

ingatkan gula-gula.. salah tafsiran rupanya ambo.. hehehe..

Raisya Haris said...

Ingatkan makan gula-gula. hehe.

Suhaili Sarif said...

dapnyaaaaaaaaaa...mmg fevret akk..hehe

budak penjara said...

ak pandai masak gulaa kawoh.. ok titik.. haha

r-5 said...

kalau dapat gulai kawah 4 pinggan nasik pon abis . :p

Masz Mukhtar said...

Teringin nak makan nasik kukus.. Gulai dia. Ngancam. Harga dia, buat rasa terancam

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers