CORETAN TERBARU NADH

Sila cabar diri

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku rasa nak ajak korang cabar diri sendiri. Cabar buat sesuatu yang korang takut. Cabar buat sesuatu yang korang susah bagi korang. Biarlah kita dapat kepuasan dengan mencabar diri sendiri. Mungkin korang takkan rasa tercabar sekarang.

Misal kata korang nak cantik, sihat, kurus. Apa yang korang kena buat ialah tengok entry ni dulu. Dah rasa tercabar? Jadi kenapa dia boleh anda tak boleh? Kenapa? Banyak alasan sangat tak elok wahai kamu-kamu.

Aku pun nak cabar diri untuk mendapatkan pembaca. Korang rasa boleh ke aku capai? Cabaran ini pemangkin semangat kepada kita untuk terus berjaya. Buat apa nak peduli orang kata? Kita sendiri yang rasa. Kitalah yang patut cabar diri.

Cabaran telah bermula sejak kamu lahir lagi. Cabaran menjadi khalifah di bumi ni. Mampukah korang? Jadi muslim pun belum tentu sempurna kan? Jadi sampai bila mahu terleka? Menanti hidayah datang? Jadi cepat cabar diri kerana aku tahu korang boleh!

Kesimpulan, manusia perlu ada cabaran. Tanpa rasa tercabar mereka alpa. Lupa hakikat sebenar wujudnya kita di sini. Mereka akan seronok tak tentu hala. Matlamat masih tak jelas sebab tak terasa tercabar pun dengan orang yang mengejar kebaikan. Sekian.

Ps: Tercabar tak dia?

8 comments:

reenapple said...

cabaran.. kadang-kadang takut tuk terima cabaran..=)

Munnafendy said...

sy nk cbr diri utk involve dlm bisnes! insyaAllah

fRaMe+LenSeS said...

Nadh setuju ng kamu.

JIJI YU said...

bila lagikan nak guna kelenjar adrenalin yg dikurniakan

Daddylicious said...

sedang mencabar utk mengempiskan lemak perut...hehe

msredcheesecake said...

pernah cabar diri sendiri confront fobia, tapi fail...

Faaein Talip Roy said...

sedang mencabar untuk menggemuk kan badan.. hahaha..

aimie amalina said...

kene cabar diri bagi sihat dan kurus
hehehehehe =]

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers