CORETAN TERBARU NADH

Sana sini pasal tunang kahwin

Hari ni seharian bersama rakan blogger lagi. Rasa tak puas nak borak tapi sebab memasing kejar masa. Thanks semua yang jumpa tadi. Yang hantar ke Kajang terima kasih daun keladi. Maulidur Rasul kita jumpa lagi. Insyaallah.

Tadi ada kenduri. Sepupu tunang. Tua setahun dari aku. Alhamdulillah. Harap jodohnya cepatlah ye. Benda baik apa salahnya dipercepatkan. Ehem tapi masih pelik sebab tunang pun beria.

Biasalah adat melayu, hantaran kena ada sirih junjungnya. Kalau tak hantaran tak lengkap. Umpama badan tanpa kepala. Aish lemah aku bab adat. Mana taknya ramai orang takut nak kahwin sebab duit. Masyarakat kita yang menyusahkan sebenarnya. Dalam Islam tak pun.

Aku tengah sedih ni. Tak ada siapa pun tanya aku bila nak tunang dan kahwin. Bila giliran aku? Semua sibuk tanya pasal belajar. Pasal tangan. Uwaaa muka ni tak layak ke kahwin? Haha sabar jelah. Orang lain bosan tanya pasal kahwin. Aku tak ada pun yang tanya.

Ps: Tak habis-habis dengan dia. Korang mesti bosan kan?
Published with Blogger-droid v1.7.4

18 comments:

Nong Andy said...

baiklah kalau begitu..

Iffah bila nak kawin? er.. dah jumpa calon tak :)

kalau kena pinang terima tak? kawin dulu.. cinta kendian hehehe.. mcm?

* tadi dah dengar lagu ku pinang kau dgn bismilah. sekarang tgh tunggu lagu tu load semua :) memang best a..

.........cP~ said...

Nanti sampai satu masa, kalau iffah masih lum kawen la, sampai muak dengar orang tanya bila nak kawen.Saya lebih suka orang tak tanya apa2 kecuali, sihat ke?Lain2 hal tak yah la. Saya dah cukup pening kepala nak fikir. Haha.

Fasihah Supian said...

aigooooooo kita pun xde org sibuk2 tanya..cool je kak ipah!hehehe

eiyzniey said...

A'aaahh..rmai dh nk kwen nk tnang kan..
Mngu depan..spupu nini plak y tunang..
Hee..best nyee

Nur Zulaikha said...

tu lah...kt fb sume status berbaur nk kawen..huhuhuh..owh ye npe awk kate blog kite skali tgk mcm blog aimieamalina?hhehehe..curious ni..

S H I T E Q said...

eheee. nak tny laa. bila tunang? bila kawen? :PPP

sea_lavender said...

hehe bese la tu kan~ ble m'ningkt usia soklan tak kn tertinggal pnye~~ kte ni da sume percaya da bertunang pdhala single mingle lg~~ ngeee

missina said...

wahh bestnya jumpa member blogger,,ala sume org layak kawin,,tp bagus juga tak tanya,,klu tak jenuh nk jwb slalu,,huhu,,

Zehan Ilyana said...

meh saya tolong tanyakan.
bila iffah nak kahwin?
hehe..:)

Nurul Iman Rosman said...

okay, bile nak tunang, nak kawen?
jangan lupe jemput ye, hehe ;)

~Sal Ismail~ said...

kite lebih prefer org x tanya..serabut kepala dibuatnya~ ;p

Unknown said...

Nanti kalau orang tanya, iffah dah ready ke dengan jawapan?? hihik.. alaa, mesti dorang ingat iffah lebih nak fokus kat study & kesihatan je dulu.. :P

r-5 said...

tu la tak abis2 dengan 'dia' cemburu I norh~ hahaha.. okay la meh saya tanya bila mau tunang? kahwin? bernak? cucu cicit? jadi onyang? haha

Unknown said...

asyik dia..bosan jugak..hahaha...

ifa bila nak nikahnya..?> hahh kita dah tanya dah ne...

msredcheesecake said...

Diaorg takut iffah terasa... Diaorg care pasal kesihatan iffah.... Bila org start tak tanya bila kita nak kawea, ti e tu lah jodoh sampai... Hheee....

Zahirah said...

Ehem ehem. Cepat-cepatlah kahwin. Tak ada sedih dah lepas tu. Haha

Cik Pulau said...

okey.. fine.. diorang cakap ai kawen tahun depan..
errr..pengsannnn..

Kira Sakura said...

akak dlu pun mcm tue jugak.. smpi masanye bila time kena tnye tue.. sampai dah rimas dgn soklan tue...

#tgh melanda akak dan dia skang nie.. sabo jela... T_T

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers